• Chicita

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

julle79 skrev 2012-11-18 23:20:02 följande:
    ah e de så de funkar ...kan ja radera inlägget själv nu i efterhand ??
    Det verkar vara borta nu... Glad (om jag inte såg helt galet)
    Men annars kan man anmäla sitt eget inlägg (man trycker på knappen med handen ovanför inlägget) och väljer typ "övrigt" som alternativ och säger att man gjorde fel och ber att dom tar bort inlägget. 
  • Chicita
    Nevertheless skrev 2012-11-19 09:59:17 följande:
    Det finns massor med mallar om att vika askar. 
    För att få andra proportioner så ändrar du ju botten-storleken helt enkelt och krymper ner sidorna.

Här är en beskrivning bland annat
    kristinasscrapbookingblogg.se/konsten-att-vika-en-ask-helt-utan-klister-eller-tejp/

Om du vill använda två papper, så skulle jag rekommendera att limma ihop dom med limstift först, annars kommer du att få gråa hår av att dom åker snett när du börjar vika osv. 
  • Chicita
    julle79 skrev 2012-11-20 23:06:01 följande:
    jag gjorde så jag anmälde mitt inlägg å då försvann resten oxå
    Ja jag hade anmält det andra inlägget redan, men jag tyckte det var bättre att du fick ta hand om ditt eget själv.
    Jag kan ibland anmäla inlägg där orginalet finns kvar i ett citat annars, bara för att om det ska bort - så ska allt bort liksom. Men jag tänkte att det var bättre att du fick fixa det, så förstår du ju varför det tas bort också i så fall om det skulle hända någon annan gång Glad 
  • Chicita
    lordoz skrev 2012-11-27 19:41:05 följande:
    Vill ha mer tips på pyssel... Är det ingen som pysslar nu i höstmörkret??
    Jag har inte pysslat på länge, har inte haft tiden.
    Men jag ska försöka mig på att göra ett pepparkakshus med "glasfönster" snart.
    Fick ett tips om att man kan använda isomaltpulver i hålen man gör för fönstren när man bakar pepparkakshusen så ska det liksom bli som färdiga glasrutor där. 
  • Chicita
    lordoz skrev 2012-11-27 19:48:09 följande:
    Låter coolt, ser gärna bild när du är klar! :)
    Hehe ja jag lovar - om det blir något...
    Jag planerar ofta massa saker som ska göras. Men som sen inte blir av för att tiden bara rinner iväg 
  • Chicita

Jo det har jag gjort förut. Alltså gelatinblad som fönster.

Men med isomalten kan man fylla ut själva hålet där rutan skulle suttit och inte få några glipor. Det blir alltså mer struktuellt och tål mer då husets sidor inte har hål i sig.
    I alla fall om det funkar som det är tänkt Tungan ute 

• Chicita
    JuliaNilsson skrev 2012-11-28 22:30:10 följande:

Våra placeringskort
    Påminnde om våra 
    Synd nog har jag ingen närbild (förutom i mitt galleri, som jag inte kan kopiera och lägga in här och även om det är öppet för alla så verkar ingen kunna se alla bilder)

Men det kanske går att se här

• Chicita
    JuliaNilsson skrev 2012-11-28 23:25:07 följande:
    Ja, men titta, exakt samma komposition och "brända" kanter! Så bra smak ni har ;) 
    Ja ni också Flört
  • Chicita
    kakank83 skrev 2013-01-14 14:50:15 följande:
    Tre sycken olika placeringskort.....Hjälp mig och säg vilken du tycker var finast :) ( Är lite slarvigt skrivit som självklart skall göras bättre till dagen D.)
    Jag gillade den första (på glaset) men jag tycker att den är för långsmal.
    Jag tycker att den skulle varit finare om den var en eller till och med två "bågar" kortare 
  • Chicita
    Tuvan skrev 2013-01-20 20:14:23 följande:
    Hur gjorde du de brända kanterna? Försöker få till liknande själv.
    Jag använde en sax från panduro och sen en färg som kommer på en stämpeldyna.
    Jag klippte kanterna med saxen och sen tog jag kortet i vänster hand (är högerhänt) och stämpeldynan i den andra och liksom "strök" stämpeln snabbt över kanten
    Det tog några kort innan jag fick in snitsen så att det inte blev för "perfekt" 
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)