• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Fröken Finemang
    lindaf skrev 2012-07-25 18:11:23 följande:
    Här kommer mitt pyssel! 
    snyggt!

du använder väl embossingpenna på placeringskorten va? :)
  • vinterfrost
    lindaf skrev 2012-07-25 20:46:52 följande:
    Det är gjort med stämpel och embossingpulver (här är en länk för de som inte vet embossingpulver är 
    ">

" target="_blank">

). Jag tycker att det blir så fint när det blir lite upphöjt. Lite roligare än vanlig stämpel, men också lite pilligare, men inte svårt :)
    Var har du köpt stempeln? Den var väldigt fin :)
  • Makeupmyday

Jag köpte en fyll-i-gästbok från Adlibris men tyckte att pärmen va så tråkig så jag gjorde om den lite grann :)

Före:

• tinaalpfält

Makeupmyday: Oj vilken skillnad det blev! Syns inte alls att det är samma bok. Jättefint!

lindaf: Ok, misstänkte det =)

• mirre01
    lindaf skrev 2012-07-25 18:11:23 följande:
    Här kommer mitt pyssel! 

Inbjudningskort:

Placeringskort:

Gästbok:

Ljuslyktor:

Vimplar som ska smycka festlokalen:

allting var suuuper fint men föll speciellt för din ur söta ljustakar hur har du satt pappret i dem har du limat ? verkligen ur söta du har stor talang
  • lindaf
    mirre01 skrev 2012-07-26 09:04:04 följande:
    allting var suuuper fint men föll speciellt för din ur söta ljustakar hur har du satt pappret i dem har du limat ? verkligen ur söta du har stor talang
    Åh tack! Jag har bara klippt ut rätt storlek (ur en gammal notbok jag hittade på Bra och Begagnat för 5 kr) och sen stoppade jag bara ner det, inte limmat alltså. Hjärtanen är limmade på utsidan, och bandet är bara knutet. Väldigt billigt pyssel då det är gamla sylt/marmelad/sill-burkar :)  Jag har provat att elda ljusen också och pappret har inte börjat brinna (inte ens i den smala tacosåsburken Flört)
  • AnnieViola

Hej!, Du skrev att det gröna bakgrundspappret är från Panduro, men vad är det för papper? Kartong? Letar efter sådant papper, våra inbjudningar ska också ha en styvare bakgrund nämligen men hittar inget fint..

• Tok kär Annki

Sitter och pysslar, nu är det snart bara en vecka kvar tills vår dag. Ett tips till alla, som jag har letat efter färgade tårtpapper och inte hittat några. Med en roller och lite färg kan det bli så här.Kanterna viker upp sig lite när den torkar men det fixar man med ett strykjärn och två bitar smörpapper.Lägg tårtpappret mellan smörpapperna och stryk på svag värme. Skrattande

Vaserna har jag visat förut men jag kunde inte låta bli att sätta dit en fjärill, så här blev de då. Skrattande

Så här blev våran bordsplaceringstavla. Skrattande

Tok kär Annki
  • Chicita
    Tok kär Annki skrev 2012-07-27 23:52:06 följande:
    Sitter och pysslar, nu är det snart bara en vecka kvar tills vår dag. Ett tips till alla, som jag har letat efter färgade tårtpapper och inte hittat några. Med en roller och lite färg kan det bli så här.Kanterna viker upp sig lite när den torkar men det fixar man med ett strykjärn och två bitar smörpapper.Lägg tårtpappret mellan smörpapperna och stryk på svag värme. SkrattandeVaserna har jag visat förut men jag kunde inte låta bli att sätta dit en fjärill, så här blev de då. SkrattandeSå här blev våran bordsplaceringstavla. Skrattande

Tok kär Annki
    Eeehm.... 
    Ska du ställa tårtor på papperna?
    För det känns inte som om det är så lämpligt. Färgen kan lossna när pappret fuktas av tårtan och ämnen som inte är ämnade att äta, kan då absorberas av tårtbotten 
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)