• Malino

Vigsel i Italien, tips på sparförslag?

Hej alla! Vi ska gifta i Italien och bjuda släkt och vänner, blir ca 60 personer. Eftersom Italien är dyrt drar det iväg, är det någon som har några bra tips eller gift sig där och vet vad man kan dra ned på ? Vi har pratat med en bröllopskordinator och dom säger att man bör räkna med ca 1000 kr pp för mat, stämmer det? Så alla spartips som finns för utomlandsbröllop är välkommna! Mvh Malino

• Svar på tråden Vigsel i Italien, tips på sparförslag?
  • Malino

Ok, tack! Det lät lite bättre tycker jag :) det blir bara svenska gäster, så vi tänkte antingen 3 rätters middag eller buffé med tårta sen :) men när du säger att ni bokade restaurang bara för er, då hyrde ni den med andra ord? Bröllopsfirman jag pratade med gav ca pris på 3500 euro ca 33000 kr att hyra plus 90 - 145 euro för mat. Pp gissar jag? Men det tycker jag låter väldigt dyrt totalt, Frågar nu för vi vill inte bli för lurade... Men i vilken stad/ ort gifte ni er? Vi tänkte vara i amalfi, verkar väldigt fint och pittoreskt där. En annan fråga bara :) passar på att fråga dig som vet, du får ursäkta om det blir för mycket, men det känns som om manfår mer ärliga svar från er här än från bröllopsfirmer.. Gifte ni er i kyrka? Det finns så många fina kyrkor i Italien, men jag vet inte hur hårt reglerna är om man inte är italienare? Något som du vet om? Annars ska viförsöka hitta en fin trädgård el plats. Vi får se.

Svar på tråden Vigsel i Italien, tips på sparförslag?