Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Hur går man in när det är ojämnt?

Vi gick såhär:

- Prästen
    - Brudnäbb, vår dotter
    - Vi, brudparet
    - Två tärnor
    - Två marskalker
    - Två marskalker

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Så kan ni ju absolut göra :) Tror det skulle se fint ut. Bara han tror sig om att gå själv?

• Pinkgrape
    Aleta skrev 2011-09-12 22:49:35 följande:
    Marskalker om man ska vara petig.

Traditionellt är det nog som Pinkgrape gjorde, att tärnor och marskalkar kommer efter brudparet men  näbben/näbbarna före.
    Det jag tänkte på var att ni  får kanske ha ett litet mellanrum innan ni går om tärnorna och marskalkerna ska gå före er, för annars skymmer de er.

Själv tycker jag annars att de viktigaste går först och sedan kommer följet. Det hörs ju lite på namnet, följe = följer efter.  
    Haha var tvungen att dubbelkolla om jag skrivit marskalket nu, men det hade jag ;P

Ja, jag tror vi gick ungefär så traditionellt som det går. Iaf enligt vår präst, att han fick gå först. Det kändes bra. Han är van att gå in och håller lagom takt osv. Näbbar före brudparet också, tycker det är fint :) Och precis som du säger, brudfölje = följa efter :P

Håller med om det, att tärnor och marskalker ska hunnit en bit in om brudparet kommer efter. De svenska traditionerna blir mer och mer amerikanska ;P
Svar på tråden Hur går man in när det är ojämnt?