Inlägg från: MalinÄlskarAndreas91 |Visa alla inlägg
  • MalinÄlskarAndreas91

Förslag?

Jag och min sambo ska gifta oss i Maj och jag sitter och funderar men kommer aldrig fram till något vettigt. Börjar bli trött på att inte veta vad man ska ha för mat? Förslag ?
    Sen har jag tänkt mig en tårta. Men vet inte vad för att det ska gå i vår budget. ? Förslag?
    En kompis till oss ska hjälpa oss med maten osv den dagen.
    Har ni några förslag så får ni gärna komma med dom. Vi ska inte bli så många eftersom att det inte är ett mega stort bröllop.

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Förslag?
  • MalinÄlskarAndreas91

Och drycken är också ett problem. Vet inte vad för vin man ska  ha till vad för mat? Hjääääälp?

• MalinÄlskarAndreas91

Tack för ideer. Inte helt dumt. :)

• MalinÄlskarAndreas91

Sitter och funderar på om man kan göra typ potatisgratäng och typ två olika sorters kött.? Och lite sallad.

Sen blir de självklart en tårta.

• MalinÄlskarAndreas91

Helst av allt satta rätter. Vet inte riktigt vad vår ekonomi säger då. Så kan inte säga exakt budget. Själv ingen inkomst just nu. Lever på hans.

• MalinÄlskarAndreas91

Tack för förslaget. Det var inte helt dumt. Vi vill ju inte  ha ett fyllebröllop men ett glas vin till maten eller något är ju inte helt fel.
    Eller en öl om inte alla gillar vin.
    Jag föredrar vitt vin. Men kan dricka rött också. Men då är jag lite kräsen.Haha

• MalinÄlskarAndreas91

Och att vi planerar redan nu är därför att tiden går så GRYMT fort. Hinner knappt med någnting innan de är dags :P

• MalinÄlskarAndreas91

Vi har pratat om potatisgratäng och så som du ser ovan .
    Men mitt problem är vad man ska ha för typ av kött för att komma undan så billigt som mäjligt.

• MalinÄlskarAndreas91

Man kan ha de mesta i köttväg till potatisgratäng. Till min syrras konfirmation gjorde min mamma potatisgratäng och en vän grillade kotletter :) Blev SUPER gott.
    Vill bara att allt ska bli PERFEKT men då går det upp mer i pris:(

• MalinÄlskarAndreas91

Tack för svar :)

Svar på tråden Förslag?