Förslag?
Vill du dela med er av vad ni har satt för budget? Lite lättare att komma med vettiga förslag då :) Har ni tänkt er buffé eller "satta rätter" som serveras vid bordet?
Vill du dela med er av vad ni har satt för budget? Lite lättare att komma med vettiga förslag då :) Har ni tänkt er buffé eller "satta rätter" som serveras vid bordet?
Hm... okej. Men då tänker jag för enkelhetens skull "budget" när jag ger förslag :)
Till förrätt finns ju en massa enkla, men goda saker att välja på. Skagentoast är ju en klassiker (fast jag föredrar Västkustsallad, yum!) och likaså toast med getost, honung & valnötter. Till huvudrätt funkar ju något slags kött och potatisgratäng fint, precis som du skrev ovan. Soppa är himla gott och budgetvänligt, men det är ju lite spill & stänkrisk på det. Efterätter; creme brulée, eller varför inte hemmagjord glass med härliga bär?
Vår tidigare (har nu bytt lokal) meny bestod av:
Förrätt (val mellan följande)
- Räkcocktail
- Serranoskinka med ruccola och pinjenötter
- Bakad Chevré med Akaciahonung
Huvudrätt (val mellan följande)
- Lambracks med potatis, primörer och rosmarinsås
- Fläskfilé med rostade rotfrukter och portvinsås
- Lax med rostade primörer, äpplesallad och mild senapssås
Efterrätt (val mellan följande)
- Pannacotta
- Hallonpaj med vaniljsås
- Chockladfromage med jordgubbar
Att dricka... ja, vill ni bjuda på alkohol? De dryckerna är ju ganska lätta att komma på; vitt/rött vin, öl till maten. Vatten, läsk eller lemonad, saft - finns ju egentligen inga rätt och fel, bara vad man föredrar :)
För att komma undan så billigt som möjligt (utan att servera köttfärs ;) - kanske något i stil med kassler? Det låter inte så himla flott, men de allra flesta uppskattar ju smaken! Vi köpte rökt fläskytterfilé från Netto för ett tag sedan till jättebra pris - supergott kött som går att äta både varmt och kallt. Igår hade vi det faktiskt till potatisgratäng här hemma :)