Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Era bröllopsmenyer

Vi hade:

Förrätt
    Ros av parmaskinka med honungsmelon och örtcreme.

Varmrätt
    Helstekt fläskfilé med ungsstekta grönsaker. Potatisgratäng med cognacsås.

Dessert
    Chokladbrownie med vispgrädde, serverad på bärspegel. Kaffe.

Senare hade vi bröllopstårta och kaffe.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    chabar skrev 2011-09-15 20:59:17 följande:
    Berlan- jag kan inte ungå att notera att du faktiskt har doppikopp på din meny! Fantastiskt! Jag brukar alltid få förklara det för andra. Har du eller M2B möjligtvis rötter i landets norra delar? Fantastisk meny lät det som.
    Förlåt att jag hoppar in. Jag är från landets norra delar och har aldrig hört talas om doppikopp. Vad är det? :)
  • Pinkgrape
    Berlan skrev 2011-09-15 22:42:08 följande:
    Det stämmer! Vi kommer båda från Luleå och kommer även att gifta oss där trots att vi numera bor i Skåne :) Har alltid älskat dopp i kopp, men kan inte säga att jag någonsin har reflekterat över att det är typiskt för norra Sverige förrän vi bestämde menyn! Eftersom många vänner och släktingar kommer söderifrån tänkte vi att det vore roligt att servera norrländsk mat.

Pinkgrape: Det är små färskpotatisar (i detta fall mandelpotatis) som man doppar i en liten kopp med smaksatt skirat smör. Det är väldigt gott!
    Jahaa okej.. aldrig hört talas om :P Men är det verkligen typiskt norrländskt? Är ändå från Skellefteå och har släkt i olika delar av norrland, men har aldrig hört något prata om det och har aldrig ätit det ;P
  • Pinkgrape
    lepaus skrev 2011-09-15 23:42:43 följande:
    Ja, det blir vigsel i Gammelstad (är uppvuxen där) och bröllopsfest i Rutvik i augusti nästa år :) Ni då?
    Berlan skrev 2011-09-15 23:48:25 följande:
    Vad roligt! Vi gifter oss i Gammelstad den 7 juli nästa år! Festen blir på Restaurang Kaptensgården där intill.
    Åh, kyrkan där är så vacker tycker jag! Min morfar bodde där under större delen av min uppväxt, så har spenderat sommar efter sommar där :P
  • Pinkgrape

Ja, det var faktiskt så att jag övervägde att ha bröllopet där bara pga kyrkan och det, trots att vi inte har någon anknytning dit alls egentligen :P

Svar på tråden Era bröllopsmenyer