Era bröllopsmenyer
Berlan- jag kan inte ungå att notera att du faktiskt har doppikopp på din meny! Fantastiskt! Jag brukar alltid få förklara det för andra. Har du eller M2B möjligtvis rötter i landets norra delar? Fantastisk meny lät det som.
Berlan- jag kan inte ungå att notera att du faktiskt har doppikopp på din meny! Fantastiskt! Jag brukar alltid få förklara det för andra. Har du eller M2B möjligtvis rötter i landets norra delar? Fantastisk meny lät det som.
Jag är från tornedalen och hävdade nog i mina ungdoms dar att skellefteå ändå var relativt långt söderut
Jag tror att det är sådär norr-norrländskt helt enkelt, kanske luleå/piteå och uppåt? Det är dessutom löjligt gott, trots sin något sparsmakade framtoning. En riktig mathöjdare på året, om man frågar mig. Jag råkar ju också vara potatisoman, vilket säkert gör att jag älskar det lite extra.
Vårt bröllop har ännu ingen bestämd meny, så jag får sluta kapa tråden, men självklart blir det ett lokalt tema - i det här fallet västerbotten. Med ren som huvudrätt, såklart. Som sagt var, jag är tornedaling. Jag är uppvuxen på renkött och mandelpotatis.
Det kan det nog säkert göra. Dessutom är det stora tornedalings-kolonier i luleå vilket säkert förklarar varför vissa i Luleå känner till det eller inte. Men ett måste att pröva till nästa års färskpotatisskörd för er som inte gjort det.