Anonym skrev 2011-09-15 18:44:58 följande:
Vet ni vad.
Jag köpte ett par Gucci skor på Blocket som såg grymt riktiga ut, men till min stota fasa så var de falska.....
Kontaktade Blocket då jag hade säljarens maila adress endast . Enligt lag får de inte lämna ut adress så jag kunde inte ens polisanmäla.... Följer man lagen har man inga rättigheter.
Men sen pratade jag medmin andra halva som är polis och de får in 30000 anmälningar om året så det är inte ens lönt att du polisanmäler då tyvärr inget händer! Känn dig blåst som jag blev.
Har lärt mig en läxa :)
Men jag gjorde en polisanmälan efter att ha blivit lurad på Tradera! Och när jag gjorde det, följde andra efter. Det blev rättegång och allt. Jag undrar varför du säger att det inte ens är någon idé att göra en polisanmälan? Om detta tips att inte anmäla, kommer från en polis, blir jag riktigt beklämd, faktiskt.
Ts, jag tycker att du ska göra som jag skrev tidigare! Förklara att du kommer göra en anmälan, om inte pengarna kommer in. Sedan är det bortom din kontroll vad som händer efter anmälan, men att inte ens göra anmälan, det är det sämsta man kan göra. Då har man ju sagt till de som vill luras att det är ok.