Trivia skrev 2011-09-15 23:18:47 följande:
Ja det är lite dubbelt det där... jag skulle aldrig betala för något som jag inte fått heller. För så blir ju många blåsta också. Sätter in pengar till mottagaren och så får de inte varan.
Bästa sättet är ju att använda typ paypal eller liknande i en sådan situation. Utlandsköpare ska man också akta sig för. Då menar jag inte folk med utländskt ursprung utan om du t.ex. satt ut din mobil på nätet och någon från spanien vill köpa den. Varför skulle de vilja det liksom?!
De gånger jag har sålt på blocket eller liknande har folk fått komma hem och hämta sakerna och ge mig pengar i handen. Eller mötas på stan eller så...
Men absolut tycker jag att ts ska göra en anmälan. Oavsett om det blir något av det eller inte...
Ja, det tycker jag också att ts ska göra!
Jag brukar då sälja musikarrangemang och annat jag skriver, men då är jag noga med att kunden vet att jag är en riktig person, även om vi tar affären över nätet, skriver mobilnummer (som finns på eniro), mejl, och ibland även facebook, så vet de vem de ska polisanmäla om jag inte skulle sköta mig, haha ;)