Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Huskur för håret

Ägg är ju bra för håret om det behöver protein, men annars är det ingen hit. Jag är drottningen av huskurer annars men jag har inte velat ha i några animaliska saker, känns bara äckligt. Däremot har jag en lista med vegetabiliska som är jättebra, tex:

Olivolja

Kokosfett/kokosolja

Kakao (om man har brunt hår)

Honung

Majonäs (ok, kanske inte helt vegetabiliskt :P)

Aloe vera-gel

Kokosmjölk

Sedan kan man ju ha banan och avokado i och så men ta inte det= omöjlligt att få ur klumparna!!

• förlovadflicka
    knyttan skrev 2011-09-19 22:17:37 följande:
    Om man inte vill gucka med ägg så kan jag tipsa om Öl! Efter att du tvättat håret så knäcker du en bira och häller i barret! (det räcker med en liten lättöl så slösa inte på något som duger att dricka Skrattande) Man tror att håret skulle lukta gammal ölgubbe efter det, men det gör det inte, blir bara väldigt mjukt och glansigt! Och öl innehåller ju också proteiner!

Fast det är väl b-vitaminen i ölen som är det som är bra för håret har jag för mig.. :)

• förlovadflicka
    Red skrev 2011-09-19 13:31:18 följande:
    Nu är jag kanske tråkig men jag tycker att hårinpacking som man köper hos frisören/på ica funkar jättebra! Är det inte att krångla till det att ha ägg i håret?
    Haha, för att det är jättekul att experimentera med huskurer! Men sedan tycker jag faktiskt att det är bättre att köra huskurer än att köpa produkter på ica, för det är i regel bara skit... (Iaf när man har mitt hår...) Däremot har jag numera hellre frisörprodukter, men inte alltid jag har råd med det och då tar jag hellre vad jag har i skafferiet ;)
Svar på tråden Huskur för håret