HJÄLP tack: Vad skulle ni ta i kuvertavgift för detta??
Vi ska skicka iväg inbjudningarna nu och måste besluta om kuvertavgiften. Vi hade tänkt 200kr och inga presenter då vi känner att presenterna kanske vi ändå bara lägger undan för vi redan har det eller inte vår stil osv. det händer ju alla nån gång
Och vi har inte den bästa ekonomin nu efter sjukskrivning och barnledigt. Så för oss ser vi kuvertavgiften som stöd i att kunna bjuda så många som möjligt och ha kul för den dagen ist för materialla ting på vinden hehe.
Jag har läst att många har högre än 200kr, men då har de kanske också 3rätters mm.
Vi ska ha exotisk planka buffe bröd potatisgratäng mm, sen kakbuffe och bröllopstårta. samt även godishörna och en bar där de får lägga 20kr per 33cl.
Jag tycker själv att 200 är inte så dyrt för en person med både bröllopspresent inräknat och få mat mm. Men för ett par så kanske det blir dyrt med 400 eller jag vet inte? bröllop är ju dyrare..har inte varit på något Släkten är nog inga problme, men man blir ju osäker på hur vännerna gör. så de verkligen kommer.