Ja, jag tror att vi tycker helt olika. Jag tycker att det är väldigt tråkigt att bli anklagad för att vara missunnsam och gnällig bara för att jag tycker annorlunda. Jag sydde min kompis brudklänning helt gratis (något annat fanns inte på kartan) trots att hon antagligen hade haft råd att betala mig för alla dryga 60timmar jag lade ner. Om hon sedan så bara hade bjudit på en ostmacka och saft efter vigseln så hade jag fortfarande varit innerligt tacksam för att jag fick vara med och dela stunden.
Jag tror att människor rent generellt mer än gärna ställer upp och hjälper sina vänner på de sätt som de kan när det kommer till bröllop, men jag tror också att de flesta vill göra det på sitt personliga sätt, och inte genom en fast avgift.
I mina kretsar har det tisslats om ett bröllop där det varit uppenbart att brudparet saltat notan, och det är liksom inte ihågkommet som ett vackert bröllop utan för att det var snålt. ALLA hade varit helt chill med att betala för mat och dryck, men det faktum att brudparet hade lagt på lite gjorde folk upprörda.