Inlägg från: Madeleines84 |Visa alla inlägg
  • Madeleines84

HJÄLP tack: Vad skulle ni ta i kuvertavgift för detta??

baby freeze skrev 2011-10-05 13:16:22 följande:

Du missförstår mig. Din meny är inte alls dålig, och jag hade aldrig gnällt över den som gäst! MEN om jag ska betala en kuvertavgift på 200kr, så tycker jag att det är väldigt snålt. Exotisk planka från charken brukar kosta max en hundring/person, om du sedan dessutom ska ta betalt för drickan separat (och dessutom ta mer än inköpspriset, vilket faktiskt är olagligt) så tjänar ni ju på festen. Det är inte god moral i min bok.

Självklart hade jag inte gnällt över det, men jag hade som sagt blivit besviken, och det kan vara något att tänka på. Men om du vet att alla dina gäster kommer att tycka att det är helt OK, så vet du ju bäst själv vad som är acceptabelt. Om du bara skrev detta för att få medhåll, så kunde du väl ha nämnt det i trådstarten?

Det finns en anledning att man tar 20 kr istället för typ 10 för drickat. Hur många har lust att släpa på en massa mynt?!
  • Madeleines84

Jag tycker inte 220 kr är mycket. Var själv på bröllop i somras med kuvertavgift plus en bar till självkostnadspris. Det drog iväg lite då det var både svensexa och möhippa innan. så totalt la vi ca 3000 kr för det paret. det var så skönt att slippa jaga en present som dom kanske inte ens uppskattade. Även om man inte kräver en present så skulle jag aldrig komma tomhänt till ett bröllop eller kalas.

• Madeleines84

men om man inte vill betala för att gå på ett bröllop så gå inte då. Det är ingen som tvingar en. Min syster gick i somras och betalade 500 för att sova kvar plus 500 kr för mat & köpte present. det var ingen som gnällde.

sen vet jag folk som lagt 150 000 på sitt bröllop och skiljt sig 1 månad senare.

Svar på tråden HJÄLP tack: Vad skulle ni ta i kuvertavgift för detta??