Tack igen ni som hjälper mig med detta!
Vi tänkte ha
Förrätt: Problembarnet, kan inte bestämma mig!! (jag kan bara komma på toast skagen, men hur kul är det!? Ska tillägga att jag inte är någon förrättsmänniska!)
Varmrätt: Grillad kallskuren fläskfilé, kycklingspett, pajer - köttfärs, kyckling och västerbottenost, sallad, såser, vegetariskt alternativ, hembakade småfrallor (i form av hjärtan såklart), hemlagad potatissallad samt potatisgratäng.
Efterrätt: Vit chokladpannacotta med färska bär (i glas med hög fot)
Bröllopstårta: en 7 våningsdröm (på ställning efter varandra, inte uppepå varandra) i vit marsipan och rosa rosor, murgröna och rosa sidenband!
Vickning: Hemlagade piroger och sallad
Lysdioda - det verkar som en bra middag! Jag tror till och med att vi kan ha så bra, att medans alla äter förrätt så kan dörrar vara stängda in till buffén, så serveringspersonalen kan plocka fram i lugn och ro och inte vara rädda att störa ev talare och så.
Möjlighet att ta från 4 håll måste ordnas, check på den! Jag vill ju att "alla" ska kunna äta samtidigt och då behövs förstås många ställen att hämta mat på.
Tänkte på det också att då vi kan stänga dörrarna till serveringsrummet så kommer det att underlätta efteråt också. Då kan serveringspersonal ta det lugnt med att få bort allt och i stället stänga dörrarna och fokusera på att få ut efterrätten.
Och ja - jag är livrädd att maten inte ska räcka! Kommer säkert att bli massor över!
Vi har inte satt någon budget för mat, det beror på vad vi hittar.. men, jag tnker försöka att laga det mesta själv och med hjälp av mina nära!
marimekko86 - Åååh, lax - det måste jag nog lägga till, det äääälskar jag. Fint komponerad middag.
Lanin - Vad trevligt! Ja, jag får se till att toastmaster/madame har koll på vilket bord i vilken ordning! Då kanska alla vid bordet åtminstonde kan börja äta ungefär samtidigt.