Vad hade ni för fyllning i bröllopstårtan? eller ska ha?
Vi ska gifta oss 2012 och vet ungefär hur jag vill att tårtan ska se ut men det svåraste är nästa fyllningen!
Så vad hade ni för fyllning eller vad ska ni ha för fyllning?
Vi ska gifta oss 2012 och vet ungefär hur jag vill att tårtan ska se ut men det svåraste är nästa fyllningen!
Så vad hade ni för fyllning eller vad ska ni ha för fyllning?
Jag ska baka trevåningstårta själv, staplad a'la americano utan luft mellan lagren. Vaniljbottnar med ett lager björnbärsmousse och ett lager svartvinbärsmousse. Det var jättegott när jag provbakade och lite ovanligt.
Åh vad jag önskar att jag kunde baka en egen tårta
Vi hade mörk chokladmoussetårta med karamell med salta peanötter, samt mörkchokladmousse med nötbotten & hallon och vaniljkräm. Båda var sjukt goda!
Godaste tårtan som finns e den som har en mörk chokladbottnen, nästan som kladdkaka fast lite fastare, sen passionsfruktsmousse, MUMS, och sen lite choklad ovanpå. Det e såklart fler saker i tårtan men detta e i stora drag. Dock ska det va rätt sort, det finns en del som e lite menlösa. Det ska va smak av den mörka chokladen och passionen bryter av på ett perfekt sätt. Oh, nu dreglar jag haha =)
Jag bakade min 4 vånings tårta själv med romerska pelare mellan våningarna och hade hallon mousse och vanilgrädde som fyllning och så sp uppepå med lila rosor och kallor
Vi ska ha en choklad och en kokosbotten med hallonfyllning! På lördag ska man få mumsa i sig den! :D
vi hade vitchokladpannacotta och hallonmouse, djävulskt gott :)
vi hade hallon och choklad på en nötkrokantbotten
Vad gott det låter, verkligen så det rinner ur munnen!
Det bästa är väl att fara och testa på ett konditori.. men tänk om man inte gillar någon av dom?
Vi hade passionsmoussetårta, den var himmelskt god. Annars älskar jag choklad också men den här kändes frächare efter middagen och vår efterrätt innehöll choklad.
Här är bilder på tårtan http://carinpeter.blogspot.com/search/label/Br%C3%B6llopst%C3%A5rta
åk och köp lite olika bakelser, så gjorde vi :)
Vi ska ha kladdkakebotten (och vanlig chokladbotten typ sockerkaksaktig), rabarber/jordgubbsmousse och mörk chokladmousse. Och handgjorda praliner med olika smaker som dekoration- hur goda som helst! Vi fick smaka på allting och jämföra, kan verkligen rekommendera att åka dit och prova innan man beställer :)
Vi hade passionsmoussetårta, den var himmelskt god. Annars älskar jag choklad också men den här kändes frächare efter middagen och vår efterrätt innehöll choklad.
Här är bilder på tårtan carinpeter.blogspot.com/search/label/Br%C3%B6...
Vi ska ha hallonmousse på ena lagret och vit chokladmousse på det andra. Tårtbottnen ska var sockerkaka-aktig med chokladsmak =)
Vi hade vit chokladmousse på det ena lagret och rårörda hallon på det andra.. supergott!!
Vi ska ha ferraribilar fluff och vaniljkräms fyllning i våran tre vånings tårtor.