• 123ost

Vad hade ni för fyllning i bröllopstårtan? eller ska ha?

Vi ska gifta oss 2012 och vet ungefär hur jag vill att tårtan ska se ut men det svåraste är nästa fyllningen!

Så vad hade ni för fyllning eller vad ska ni ha för fyllning?

• Svar på tråden Vad hade ni för fyllning i bröllopstårtan? eller ska ha?
  • queenelin

Jag ska baka trevåningstårta själv, staplad a'la americano utan luft mellan lagren. Vaniljbottnar med ett lager björnbärsmousse och ett lager svartvinbärsmousse. Det var jättegott när jag provbakade och lite ovanligt.

• Jeaneettes

Åh vad jag önskar att jag kunde baka en egen tårta

• Margaux

Vi hade mörk chokladmoussetårta med karamell med salta peanötter, samt mörkchokladmousse med nötbotten & hallon och vaniljkräm. Båda var sjukt goda!

• Aurelia82

Godaste tårtan som finns e den som har en mörk chokladbottnen, nästan som kladdkaka fast lite fastare, sen passionsfruktsmousse, MUMS, och sen lite choklad ovanpå. Det e såklart fler saker i tårtan men detta e i stora drag. Dock ska det va rätt sort, det finns en del som e lite menlösa. Det ska va smak av den mörka chokladen och passionen bryter av på ett perfekt sätt. Oh, nu dreglar jag haha =)

• kikki kikki

Jag bakade min 4 vånings tårta själv med romerska pelare mellan våningarna och hade hallon mousse och vanilgrädde som fyllning och så sp uppepå med lila rosor och kallor

• AnneliS

Vi ska ha en choklad och en kokosbotten med hallonfyllning! På lördag ska man få mumsa i sig den! :D

• pimory

vi hade vitchokladpannacotta och hallonmouse, djävulskt gott :)

• Bettina

vi hade hallon och choklad på en nötkrokantbotten

• 123ost

Vad gott det låter, verkligen så det rinner ur munnen!

Det bästa är väl att fara och testa på ett konditori.. men tänk om man inte gillar någon av dom?

• pimory

åk och köp lite olika bakelser, så gjorde vi :)

• förlovadflicka

Vi ska ha kladdkakebotten (och vanlig chokladbotten typ sockerkaksaktig), rabarber/jordgubbsmousse och mörk chokladmousse. Och handgjorda praliner med olika smaker som dekoration- hur goda som helst! Vi fick smaka på allting och jämföra, kan verkligen rekommendera att åka dit och prova innan man beställer :)

• Sara Eriksson Olivers
    123ost skrev 2011-09-21 21:07:53 följande:
    Vad gott det låter, verkligen så det rinner ur munnen!

Det bästa är väl att fara och testa på ett konditori.. men tänk om man inte gillar någon av dom?
    123ost: Finns det någon frukt eller bärsmak som du förknippar med dig occh din blivande?
    Alltså, har du något minne som du har och kan koppla till t ex någon resa ni gjort ihop?

Ni kanske åt en jättegod hallondessert när ni förlovade er eller kysste varandra första gången efter att du bjudit på vanlijglass? ;) Testa lite olika "minnes-smaker" så tror jag nog att du kan hitta fram till något bra.
    Och då blir det ju lite mysigt att berätta om varför ni just valt dessa fyllningar, för du har valt med hjärtat på ett sätt också! :D

Allt "gott"! :)

• ClaraH
    ClaraH skrev 2011-09-21 21:17:20 följande:

Vi hade passionsmoussetårta, den var himmelskt god. Annars älskar jag choklad också men den här kändes frächare efter middagen och vår efterrätt innehöll choklad.

Här är bilder på tårtan carinpeter.blogspot.com/search/label/Br%C3%B6...

Kan tillägga att vi hade smaktest på mannens födelsedag ett par månader innan, då köpte vi lite olika bakelse och dela friskt så att alla kunde smaka, Alla utom en gillade just passionsmoussen.
  • Laconian

Vi ska ha hallonmousse på ena lagret och vit chokladmousse på det andra. Tårtbottnen ska var sockerkaka-aktig med chokladsmak =)

• Tessann

Vi hade vit chokladmousse på det ena lagret och rårörda hallon på det andra.. supergott!!

• FahmBlank

Vi ska ha ferraribilar fluff och vaniljkräms fyllning i våran tre vånings tårtor.

• 123ost
    Sara Eriksson Olivers skrev 2011-09-21 22:02:19 följande:
    123ost: Finns det någon frukt eller bärsmak som du förknippar med dig occh din blivande?
    Alltså, har du något minne som du har och kan koppla till t ex någon resa ni gjort ihop?

Ni kanske åt en jättegod hallondessert när ni förlovade er eller kysste varandra första gången efter att du bjudit på vanlijglass? ;) Testa lite olika "minnes-smaker" så tror jag nog att du kan hitta fram till något bra.
    Och då blir det ju lite mysigt att berätta om varför ni just valt dessa fyllningar, för du har valt med hjärtat på ett sätt också! :D

Allt "gott"! :)

Haha jag ska nog inte tänka tillbaka till förlovningen... jag var gravid och mådde hemskt illa då! ; )

Det som är så svårt med fyllning är att varken jag eller sambon är speciellt förtjusta i tårta. Men vi får köpa hem några små och testa i alla fall. Är nog inte så roligt om man tycker bröllopstårtan är äcklig hehe
  • Sara Eriksson Olivers
    123ost skrev 2011-09-22 12:10:33 följande:
    Haha jag ska nog inte tänka tillbaka till förlovningen... jag var gravid och mådde hemskt illa då! ; )

Det som är så svårt med fyllning är att varken jag eller sambon är speciellt förtjusta i tårta. Men vi får köpa hem några små och testa i alla fall. Är nog inte så roligt om man tycker bröllopstårtan är äcklig hehe
    Men måste ni ha tårta om ni inte är förtjusta i det? Min tvillingbror gifte sig förra sommaren, och vare sig han eller hans fru gillar heller tårta så de hade dessertpaj istället. De hade ett brudpar på en av pajerna, jättesött! ;)

Man kan ju ha något annat gott som ni båda gillar, det är ju inte så att ni inte blir gifta för att ni skippar tårtan. Men jag förstår om det känns bättre med att ha något traditionellt, men ha inte tårta för att ni förväntas ha det. Det är er dag, ni bestämmer! :)
Svar på tråden Vad hade ni för fyllning i bröllopstårtan? eller ska ha?