Inlägg från: Sara Eriksson Olivers |Visa alla inlägg
  • Sara Eriksson Olivers

Vad hade ni för fyllning i bröllopstårtan? eller ska ha?

123ost skrev 2011-09-21 21:07:53 följande:
    Vad gott det låter, verkligen så det rinner ur munnen!

Det bästa är väl att fara och testa på ett konditori.. men tänk om man inte gillar någon av dom?
    123ost: Finns det någon frukt eller bärsmak som du förknippar med dig occh din blivande?
    Alltså, har du något minne som du har och kan koppla till t ex någon resa ni gjort ihop?

Ni kanske åt en jättegod hallondessert när ni förlovade er eller kysste varandra första gången efter att du bjudit på vanlijglass? ;) Testa lite olika "minnes-smaker" så tror jag nog att du kan hitta fram till något bra.
    Och då blir det ju lite mysigt att berätta om varför ni just valt dessa fyllningar, för du har valt med hjärtat på ett sätt också! :D

Allt "gott"! :)

• Sara Eriksson Olivers
    123ost skrev 2011-09-22 12:10:33 följande:
    Haha jag ska nog inte tänka tillbaka till förlovningen... jag var gravid och mådde hemskt illa då! ; )

Det som är så svårt med fyllning är att varken jag eller sambon är speciellt förtjusta i tårta. Men vi får köpa hem några små och testa i alla fall. Är nog inte så roligt om man tycker bröllopstårtan är äcklig hehe
    Men måste ni ha tårta om ni inte är förtjusta i det? Min tvillingbror gifte sig förra sommaren, och vare sig han eller hans fru gillar heller tårta så de hade dessertpaj istället. De hade ett brudpar på en av pajerna, jättesött! ;)

Man kan ju ha något annat gott som ni båda gillar, det är ju inte så att ni inte blir gifta för att ni skippar tårtan. Men jag förstår om det känns bättre med att ha något traditionellt, men ha inte tårta för att ni förväntas ha det. Det är er dag, ni bestämmer! :)
Svar på tråden Vad hade ni för fyllning i bröllopstårtan? eller ska ha?