Gravid? Men allt är så rörigt...
Jag misstänker starkt att jag är gravid, men har inte testat än. Allt talar dock för det... mina bröst är dubbelt så stora och dödar mig snart, mensen är 5 dgr försenad och jag är alltid extremt punktlig annars, och jag har en konstig molande, bubblande känsla i magen. Har köpt ett test, och ska prova imorgon... Men jag känner igen känslan efter att ha varit gravid tidigare, men då gjort abort pga att jag då åt mediciner som inte gick ihop med graviditet.
Min sambo kommer bli överlycklig (han har velat ha barn länge), och jag kommer nog vänja mig vid tanken också (vill absolut ha barn, men hade tänkt mig att vänta kanske ett år till). Det är dock okej, jag känner att vi är redo, jag hade bara inte ställt in mig på det nu. Jag har inte sagt något än, vill inte ge honom några förhoppningar om det ändå är falskt alarm.
Men om det inte är då... min lillasyster blev oplanerat gravid nyligen, hon är väldigt ung och singel, men bestämde sig för att behålla barnet och blev åter ihop med killen (en odugling till ex). När de börjat reda upp allt så fick hon missfal i 15:e veckan för ca 2 v sedan, och nu tror vi att hon kommer försöka igen bara för att de ställt in sig på det... rent vansinne anser jag, hon har inget jobb eller utbildning (inte ens gymnasium) och killen är en riktig odåga. Men det är ju hennes val... det känns dock som en dum tidpunkt för att komma där och säga att nu är jag gravid.
Jag själv är nyutbildad och fick jobb i våras, och får förhoppningsvis min provanställning omvandlad till tillsvidare om knappt 2 månader. Jag trivs jättebra, och det känns så himla dumt allting. Jag har ju inte planerat det, men ändå. Jag har dåligt samvete för att de ska behöva hitta en ersättare till mig efter så kort tid, och det är inte en helt lätt uppgift då det inte finns särskilt många som jobbar med det jag gör, och särskilt inte på min lilla ort.
Sen så veckopendlar jag just nu och bor i vår sommarstuga i min gamla hemort där jag nu har fått jobb. Jag kommer ju inte vara så mkt där sen när jag är mammaledig, men det är där jag vill gå på kontroller och gärna föda också då jag trivs mycket bättre på det sjukhuset än i orten där vi bor, men jag antar att jag måste skriva om mig då, vilket ju blir jättekonstigt då vi i så fall skulle vara skrivna på två adresser. Är det nån som kanske vet hur det funkar?
Allt är så rörigt i mitt huvud... behövde bara prata av mig lite...