• Trivia

Gravid? Men allt är så rörigt...

Grattis till plusset får jag väl börja med att säga!
    Om det är så att ni vill ha barn så ska ni självklart behålla det tycker jag .
    Förstår att det kan kännas jobbigt att berätta för din syster och det kommer säkert att dra upp känslor hos henne. Men det är ju inte på något vis ditt fel att hon fick ett missfall. Förhoppningsvis kan hon glädjas med er.

Ang jobbet så kan man inte ha dåligt samvete för det heller tycker jag. Även om man många gånger har det i alla fall. Är din chef en vettig människa så blir han/hon glad för dig och kanske har han/hon också egna barn? Då är det lättare att få förståelse. Min chef har varit väldigt förstående och positiv trots av vi är 10st som gått hem på gravledigt senaste 1 ½ året. Hade lite ågren nu när jag skulle berätta för henne sist då vi har ont om personal och det är anställningsstopp osv. Så det kändes som att jag kom med problem. Men hon blev bara jätteglad och sa grattis, det här ordnar vi, bry dig inte om det!
    Men om du nu inte har en fast anställning förrens om 2månader så skulle jag vänta med att berätta tills dess (jag väntade till v14 båda gångerna för att jag inte ville att någon skulle veta om vi fick missfall). Dessutom riskerar du ju inte att de inte fastanställer dig pga att du är gravid.

Välj det sjukhus och MVC som du tror att du trivs bäst med. Att ni är skrivna på olika ställen bryr sig inte barnmorskan eller sjukhuset om. Däremot kanske ni måste skriva er på samma ställe sen när ni söker om gemensam vårdnad för barnet. Vilket ni ju lär göra eftersom ni inte är gifta än.

Önskar er all lycka!

Svar på tråden Gravid? Men allt är så rörigt...