Inlägg från: Hanna05 |Visa alla inlägg
  • Hanna05

Är jag den enda som hatar mammakroppen?

Anonym (mamsen) skrev 2011-09-27 14:34:44 följande:
    För 6 månader sedan blev vi föräldrar och ja, det syns på kroppen.
    Jag hade räknat med bristningar och lite lös hud på magen, googlade rätt mycket under graviditeten på bilder för att försöka intala mig själv hur kroppen kan komma att se ut efter graviditeten.

Jag vill knappt titta mig i spegeln längre! Efter att jag slutade amma har brösten ändrats totalt! De hänger mycket mer än innan och de är som tomma påsar ungefär. Min sambon har inte tänkt mer på det utan säger att han inte tycker det är så stor skillnad. En dag satt vi och kollade igenom min gamla telefon, nakenbilder på mig fanns där och det bara sprutade tårar! Mina bröst! Vilken skillnad! Och den här gången höll sambon med, nu när han såg "före och efter". Jag ska snart börja träna på gym och räknar med att få bort de få extra kilon jag har och få en lite tightare kropp.. men brösten måste jag operera om jag någonsin vill ha tillbaka formen,

Det är garanterat många som tycker att jag är löjlig som tänker så här och att barnen är viktigare.. Självklart är barnet mitt allt, verkilgen! Men samtidigt går jag och mår så dåligt över kroppen..
    Är det bara jag som mår dåligt? Är det bara jag som gick igenom en sådan förändring?

Jag är först bland mina vänner att få barn så jag kan inte göra annat än att tacka nej till alla badstunder eller solstunder med dem..

Hatar min kropp!
    Du är verkligen inte ensam. Jag födde min son för 1 år sedan exakt nu. Jag fick jätte mycket bristningar. De kom väldigt sent, inte förrän v 32 så jag trodde verkligen jag skulle slippa dem. Jag smörjde och smörjde men det hjälpte verkligen inte. Efter graviditeten har min mage dragit ihop sig ganska hyfsat, fast inte där bristningarna sitter. Där är huden skrövlig som ett russin! Jag mår jätte dåligt över detta, och drar mig själv för att bada med de andra mammorna (som är platta och ser ut som modeller) Jag vill verkligen inte se ut som någon modell, men jag vill ha tillbaka min platta mage. Då tror jag inte att jag skulle störa mig lika mycket på bristningarna ifall åtminstone magen fick bli platt!

Jag tränar minst 3 dagar i veckan, och joggar nästan varje dag men det blir ingen skillnad. Huden är verkligen uttöjd och den hänger (tycker jag) det är obehagligt ta på sig byxor då det bara hänger utanför... känner mig inte bekväm i något..

Jag har gått ner alla grav kilon, gick upp 20 och gått ner 25.. men det ser inte snyggt ut!
    Dessutom putar min mage ut så det förvärrar saken massor. Jag har delade magmuskler och får inte ihop dem även om jag gör plankan!

Så för mig är nog enda alternativet en bukplastik. Men jag har tänkt vänta till efter alla barn kommit. Så jag får nog gått vänta 5 år till känns det som.. Sen är jag livrädd för operationer och narkos...

Mina bröst blev verkligen stora och hängiga också, och dem tänker jag förminska. Jag har jätte stora problem i nacke och rygg utav dem...

Jag känner precis som du!!!!!
    Och jag rekomenderar Olga Rönnblom själv med.. Hon är duktig! Jag har inte haft råd att anlita henne, men ska göra det så fort jag börjar om att jobba..
  • Hanna05
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-09-28 10:30:57 följande:
    Jag försöker läsa på hennes sida, men blir inte mycket vettigare av det faktiskt, då  jag inte får träna på vissa sätt, enligt henne, pga mina magmuskler. Men det blir inget riktigt rpogram för mig att följa. eller betalar du?
    Om du skulle anmäla dig till PT online så skulle hon ju berätta hur du ska träna.

Mammafitness.se tror jag hennes sida är... lär under pt online
  • Hanna05
    Trinis skrev 2011-09-28 10:20:33 följande:
    Jag vill bara säga att det finns hopp. Jag är 2-barnsmamma och gick upp 30 kilo både mina graviditeter. Jag var STOR! Kroppen blir förmodligen aldrig som förr men den återhämtar sig efter ett tag. Men det krävs lite arbete också!!!! Så är det!

Jag vill också tipsa om Olga! Jag är lyckligt lottad som skall börja köra PT-online med henne 1.oktober. Då brakar det loss :)
    Om Ni vill följa min resa mot en (förmodligen) "snyggare" och mer hälsosam mammakropp kan ni gå in på min blogg: www.mammakroppen.blogg.se  Den är på norska tyvärr ;) Jag börjar som sagt med Olga den 1 oktober och det hade varit jättekul om någon annan också vill haka på och förändra sin livsstil.  
    Jag vill gärna följa dig! och haka på.. skulle verkligen vilja få platt mage innan mitt bröllop i Augusti!!!!!
  • Hanna05
    Anonym (mamsen) skrev 2011-09-28 11:33:31 följande:
    Tack för alla tips! Jag har kikat in på Olgas blogg tidigare men att träna hemma har aldrig fungerat för mig.
    Tvn och datorn lockar för mycket, MEN idag har jag bokat en tid för ett pass på gym med en instruktör och det känns redan bättre. Jag ska börja kämpa och ge gärnet nu! Sedan kommer det nog kännas skönt med lite egen tid på gymmet medan sambon är hemma med sonen några kvällar i veckan. Han kommer stötta mig till max har han sagt och jag blir så glad!

Alla som tränar säger att det är riktigt roligt, jag själv har aldrig tränat och aldrig förstått mig på det där med träning men nu jäklar! Ska även sluta snusa och dricka en massa läsk och bara där sparar jag in mycket pengar trots att jag kommer betala för gymkortet varje månad.
    Det låter jätte bra. :)
    Man måste inte träna hemma för att ha Olga, man kan träna på gym också!

Jag tyckte inte träning var roligt tills jag började med gruppträningar och började vara ute och jogga. Tillslut blev konditionen bra och jag började tycka det var kul!
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-09-28 10:43:22 följande:
    Du är inte ensam. Jag fick mitt första barn för 13månader sedan.Snittades. Gick upp 36kg och jag är rätt kort och smal innan, så min kropp tog endel stryk. Magen var jättefin fram tills jag gjorde vändningsförsök, sen kom bristningarn där också. Brösten har bristningar, låren, sidorna på magen.De är värst.
    Brösten är jättehäng. de va rätt fasta förut.
    Men det värsta av allt är min mage. Jag har lyckats gå ner 37kg, men magen är ändå kvar..och inte bara degig som jag hade tänkt mig, utan verkar fått problem med de övre magmusklerna så det ser ut som jag är gravid i 5e månaden. Trots jag tränat magmusklerna och fått de vanliga att gå ihop, jag pratat med mvc, sökt på internet, pratat med vårdcentralen och alla så verkar det vara väldigt lite förstående för vad man går igenom. Jag har ständigt  på mig saker som trycker in min mage. Men ändå syns den en hel del. Svårt hitta kläder som döljer den då den på nåt vis är så "fast" att den formar sig som en bebismage och som sagt inte som en "jag har fått barn mage" :(
    JAg kan inte åka och bada med min dotter, sommaren var jättejobbig då jag var jättevarm och vägrade ta av de extra byxorna jag hade under för trycka in magen..svettigt.. JAg köpte tom takini för att kunna dölja magen åtminstone då den ser hemsk ut, men magen är för stor så den syns där nere.
    Det jobbiga är att höra folk säga "du har ingen mage" bara för de endast ser mig när jag packat in mig i massa för dölja den. Ingen förståelse för de ser ju självklart bara hur smal resten av jag blivit. å resten av jag är tillbaka till mitt vanliga, förutom alla bristningar,häng och magen.

Det är såå orättvist, för alla runt mig har gått ner. Så fort jag ser på tvn och nån varit gravid eller träffar nån som fått barn så jäfmrö jag mig med hur de kan gå klädda redan efter nån månad bara. jag får fortfarande "grattis" mage i jackor osv.. :(

Har tid på vårdscentralen för att få hjälp vidare och kanske få nån specialträning, men tveksam på att de ens kommer bry sig. Funderar på om de glömt trycka ut allt blod eller nåt där inne då magen är rätt hård. Om den bara går ner nåt midjemått till så det iaf ser ut som överblivet efter graviditet och som sagt inte grattis mage.

Detta är allt jag tänker på dag ut och dag in. går fortfarande på viktväktarna och försöker hinna gå massa.. Samtidigt planerar jag ett bröllop och ser bara min gravidmage i varje brudklänning och mår skit för det :( kan aldrig äta närjag är hungrig för jag måste gå efter poäng osv osv..
    Är så rädd min bröllopsdag blir försörd pga min mage.. vill inte se gravid ut på korten :( även om folk nu förstår varför så är det inte kul med minnena
    Då är vi i samma sits!! Jag ska också gifta mig till sommaren..
  • Hanna05
    Yadira skrev 2011-09-28 18:30:32 följande:

Hej till alla som hatar sina kroppar!

Jag blev mamma för 3 månader sen och gick up 15 kilo mest runt magen och ryggen, min kropp såg hemsk ut, som en michelin gubbeGråter. Jag fick tips från en kompis att träna med en personlig tränare hemifrån, så jag kontaktade Rocio (så heter min personliga tränare) tyvärr hade jag inte råd med detta. Men då fick jag erbjudande från henne att träna hemifrån med andra kompisar och på så sätt dela notan med det som kallas "Homeparty träning". Det blev perfekt!! jag är supernöjdSolig, jag och mina 3 kompisar fick prova en gång för att se om detta var något för oss. Det blev en stenhård träning under en timme som slutade med meditation och en kort föreläsning om kost. Det var det roligaste jag gjort. Så istället för att gå ut och fika en massa kalorier, nu brinner jag och mina kompisar kalorier istället. 3 gr i veckan, tränar vi hemma hos mig så jag behöver inte stressa mig till gymmet med min lille pojke. Detta rekomenderar jag till alla som vill ta bort underhudsfettet och inte bara gå ner i vikt. Nu har

min underhudsfettet nästan försvunnit och musklerna börjar synas, känner mig så sexy.

Orättvist att det finns sådan slags träning där du bor !! Hade jag också velat ha ...
  • Hanna05
    Trivia skrev 2011-09-29 14:33:06 följande:
    Någon som påstått det?

Såklart att kroppen förändras och jag tycker också att det är lite väl starkt att säga att man hatar sig själv. Då tror jag att man har mer jobb att göra med sin självkänsla än att bara gå på gymmet.
    Men det är kanske inte så kul att se ut som 80 i kroppen när man är 30. Alla "drabbas" olika kroppsligt av en graviditet. Oftast är det de som inte fått så många skavanker efter graviditeten som pratar mest om att man "ska vara nöjd med kroppen som den är". Ja det är väl väldigt enkelt om man inte har förändrats så mycket....
    håller med dig ...
Svar på tråden Är jag den enda som hatar mammakroppen?