-
Jag försöker läsa på hennes sida, men blir inte mycket vettigare av det faktiskt, då jag inte får träna på vissa sätt, enligt henne, pga mina magmuskler. Men det blir inget riktigt rpogram för mig att följa. eller betalar du?Anonym (i samma sits) skrev 2011-09-27 19:04:05 följande:hej! jag känner igen problemet och efter två graviditeter hängde allt mer än någonsin! måste bara tipsa om min "guru". Olga rönnberg har en blogg för mammor, även pt online mm. hon förebordar plantor och kettlebells .(och kommer även vara en av tränarna i årets biggest loser ) jag lovar du vinner på att äta och träna med henne! jag har på sex veckor fått ett helt nytt utseende. kram
-
Du är inte ensam. Jag fick mitt första barn för 13månader sedan.Snittades. Gick upp 36kg och jag är rätt kort och smal innan, så min kropp tog endel stryk. Magen var jättefin fram tills jag gjorde vändningsförsök, sen kom bristningarn där också. Brösten har bristningar, låren, sidorna på magen.De är värst.
Brösten är jättehäng. de va rätt fasta förut.
Men det värsta av allt är min mage. Jag har lyckats gå ner 37kg, men magen är ändå kvar..och inte bara degig som jag hade tänkt mig, utan verkar fått problem med de övre magmusklerna så det ser ut som jag är gravid i 5e månaden. Trots jag tränat magmusklerna och fått de vanliga att gå ihop, jag pratat med mvc, sökt på internet, pratat med vårdcentralen och alla så verkar det vara väldigt lite förstående för vad man går igenom. Jag har ständigt på mig saker som trycker in min mage. Men ändå syns den en hel del. Svårt hitta kläder som döljer den då den på nåt vis är så "fast" att den formar sig som en bebismage och som sagt inte som en "jag har fått barn mage" :(
JAg kan inte åka och bada med min dotter, sommaren var jättejobbig då jag var jättevarm och vägrade ta av de extra byxorna jag hade under för trycka in magen..svettigt.. JAg köpte tom takini för att kunna dölja magen åtminstone då den ser hemsk ut, men magen är för stor så den syns där nere.
Det jobbiga är att höra folk säga "du har ingen mage" bara för de endast ser mig när jag packat in mig i massa för dölja den. Ingen förståelse för de ser ju självklart bara hur smal resten av jag blivit. å resten av jag är tillbaka till mitt vanliga, förutom alla bristningar,häng och magen.
Det är såå orättvist, för alla runt mig har gått ner. Så fort jag ser på tvn och nån varit gravid eller träffar nån som fått barn så jäfmrö jag mig med hur de kan gå klädda redan efter nån månad bara. jag får fortfarande "grattis" mage i jackor osv.. :(
Har tid på vårdscentralen för att få hjälp vidare och kanske få nån specialträning, men tveksam på att de ens kommer bry sig. Funderar på om de glömt trycka ut allt blod eller nåt där inne då magen är rätt hård. Om den bara går ner nåt midjemått till så det iaf ser ut som överblivet efter graviditet och som sagt inte grattis mage.
Detta är allt jag tänker på dag ut och dag in. går fortfarande på viktväktarna och försöker hinna gå massa.. Samtidigt planerar jag ett bröllop och ser bara min gravidmage i varje brudklänning och mår skit för det :( kan aldrig äta närjag är hungrig för jag måste gå efter poäng osv osv..
Är så rädd min bröllopsdag blir försörd pga min mage.. vill inte se gravid ut på korten :( även om folk nu förstår varför så är det inte kul med minnena