• Vi2alltid

Toastmaster/toastmadame eller inte?

En toastmaster kan vara bra at ha till annat. Tex om ni har buffé så kan det vara bra att någon styr upp när folk ska ta mat. Informera om gästbok. Läsa telegram. Hålla i lekar.

Och sen vet man ju inte, folk kan faktiskt hitta på saker fast man inte tror det :)

• Vi2alltid
    Suzanne skrev 2011-09-27 21:50:46 följande:

Jo det sant,en toastmaster kan vara bra att ha som att hålla koll på allt runtomkring.

Jag är bara orolig för att det kommer att bli en stel och tråkig fest:(

Men tack för ditt råd!:)

Jag hjälpte till att arrangera ett bröllop förra sommaren där paret var rädda för precis samma sak. Vi ordnade lite allsång, och så gav vi gästerna olika hemliga uppdrag. Det kunde vara saker som att ställa sig på ett ben och ropa kuckeliku, till att krama brudparets föräldrar. Alla uppdrag var förstås anpassade till den som skulle utföra den. Jag kan lova att festen blev alt annat än stel.

Arrangera lekar för brudparet är både roligt och lättar upp festen lite också.

• Vi2alltid
    Suzanne skrev 2011-09-27 22:33:40 följande:
    Hmm intressant:) gör det något om jag (bruden) är med och arrangerar allsång och lekar?
    Du kan ju absolut planera tillsammans med din toastmadame vad ni vill ha för lekar och sånt, men det är nog bäst att det är toastmadame som håller i det på festen sen.
Svar på tråden Toastmaster/toastmadame eller inte?