• Anonym (Lite besviken)

Jag är så jädra korkad!

Vi försöker att bli med barn igen och har endast försökt ett kort tag, men så tog nyfikenheten över idag och jag min dumma nöt tog ett grav test nyligen och det visade neg... Förväntad mens om cirka 7 - 9 dagar!!!

Jag känner mig så jädra korkad som gör såhär mot mig själv! Nu blev jag lite besviken och ledsen, men känner mig dum som inte kan vänta till åtminstone samma dag som förväntad mens... Jag har ju bara haft ägglossning för några dagar sedan...

Någon annan som också är övernyfiken (vill ju så gärna, och jag VET att det kan ta många månader innan det blir nåt)

Första gången blev vi nämligen gravida efter andra försöket...

• Svar på tråden Jag är så jädra korkad!
  • Anonym

haha, startade precis en annan tråd i ämnet..
    är såå himla nyfiken och hoppas ju så mycket på graviditet..
    känns som en evighet till beräknad mens.. (8 dagar)
    jag förstår dig, ska försöka låta bli att testa oss innan bara.. :P

• Cakemaker

Jag testade 5 dagar före beräknad mens och det blev då negativt. Jag blev besviken för jag "visste" ju att jag var gravid och sen visar det att jag inte är det :(

Men. Dagen för mens kommer och inget händer, väntar två dagar till, den kanske bara har flyttat sig. Testar två dagar efter beräknad mens och vad visar sig då? Jo ett väldigt tydligt plus! :D Så man gör sig nog en tjänst genom att vänta så att man slipper bli besviken i onödan...! Så jag hade rätt ändå, jag "visste" ju att jag var gravid, en känsla bara men det var samma känsla som förra gången :) 

• RedHead

Jag och min m2b har försökt att bli med barn i över ett år nu.. Vi har sagt att händer det så händer det men man blir såklart jättebesviken när man kämpat så länge och lagt ut en massa pengar på GT och ÄLT. MEn vi har sagt att blir jag inte gravid innan bröllopet i Juni 2012 så ska vi försöka oss på Provrör, för då har vi försökt i två år.

• Anonym (yxa)

Åhh jag förstår dig precis ts!!!!! :D :D 
    Jag och min blivande har försökt i ett par år, det senaste med diverse hormonhjälp och då har jag verkligen velat testa typ dagen efter ägglossning.. tyvärr har det varit minus..

Nu har vi precis gjort vår första (hoppas enda) ivf och jag är på ägglossning+10 idag och jag får verkligen hålla mig varje dag ifrån att testa men snart snart snart snart kan jag äntligen göra ett test och förhoppningsvis (peppar peppar) så får vi världens starkaste finaste + då och slipper minus och tänka "kanske var det för tidigt" och bli besviken gång på gång.. hellre få mens och bli ledsen en gång men det är svårt att låta bli att testa ;)

Håller tummarna för att du plussar ts! :)

och till redhead: om ni vill ha hjälp till sommaren så är det dags att söka hjälp nu om ni inte tänker gå privat.. det är LÅNGA köer för att få komma in för samtal sen ska det tas prover och det är inte säkert att dom tycker att ivf (provrör) är ert första steg så ett råd från mig bara om ni vill vara igång till sommaren sök nu eller var iallafall beredda på lååååång väntetid sen :) Lycka till! och var inte rädd för ivf om det blir det, det är inte så jobbigt för alla som man läser på bloggar osv.. :) 

• Anonym (Lite besviken)

Tack alla gulliga ni för era svar! Ja jag får ha TÅLAMOD och se om lingonveckan dyker upp eller ej... helt enkelt. Men människan i sig är en nyfiken varelse så...

ReaHead! Lycka till med allt och hoppas ni + snart!! 

Lycka till för oss alla! 

• RedHead
    Anonym (Lite besviken) skrev 2011-10-02 09:13:43 följande:
    Tack alla gulliga ni för era svar! Ja jag får ha TÅLAMOD och se om lingonveckan dyker upp eller ej... helt enkelt. Men människan i sig är en nyfiken varelse så... ReaHead! Lycka till med allt och hoppas ni + snart!! Lycka till för oss alla!

Tack och jag håller tummarna för er med ! :D

• Anonym

Tycker helt ärligt att det är höjden av otålighet att inte kunna vänta till dagen man väntar sin mens. Hur löjligt som helst att testa innan dess. Är vi så överstimulerade  och bortskämda i detta moderna samhälle att man inte ens kan vänta någon vecka på ett besked? Skärp er!

• Anonym (tjenixen)

Anonym -
    Visst är det dumt för ens egna psyke att inte vänta, men nyfikenhet är, och har alltid varit, en naturlig del av människan. Är man väldigt förväntansfull och uppspelt inför något är det inte så konstigt att det kan vara svårt att vänta! Att plussa är en STOR grej för de allra flesta, och planerar man barn är det där plusset oftast allt man tänker på.
  • Anonym (Lite besviken)
    Anonym skrev 2011-10-02 22:11:08 följande:
    Tycker helt ärligt att det är höjden av otålighet att inte kunna vänta till dagen man väntar sin mens. Hur löjligt som helst att testa innan dess. Är vi så överstimulerade  och bortskämda i detta moderna samhälle att man inte ens kan vänta någon vecka på ett besked? Skärp er!
    Men skärpt dig själv som kommenterar på detta viset!

Vi som vill plussa mer än gärna är inte alls bortskämda. Det är helt naturligt att vara nyfiken och lite otålig.

Det verkar inte som att du har att göra i denna tråden!
  • Anonym (konstig)

Jag kan förstå anonym Sön 2 okt 22:11,  det kan jag.  Visst vill jag  bli gravid mer än någonsin men hur bra är det för min självkänsla om  hela tiden testar?

Det var så jag tänkte när vi började denna resan,  Om min mens uteblev då testade vi och endast då och istället för att bli besviken när det blev  ett negativ så  hade vi istället mer sex,  visst ville vi ha ett barn lika mycket som alla här men vi kunde vänta och ser framemot saker och ting  och tänk utan en enda känsla av besvikelse så är jag nu gravid och självkänslan är på topp.

Och nej vi tänker inte ens ta reda på könet, vi kan vänta och se framemot det som en julklapp, vem vet vad det  blir och dagens läge kan det ju ändra sig när den blir äldre endå. 

• Anonym
    Anonym (konstig) skrev 2011-10-03 14:06:36 följande:
    Jag kan förstå anonym Sön 2 okt 22:11,  det kan jag.  Visst vill jag  bli gravid mer än någonsin men hur bra är det för min självkänsla om  hela tiden testar?

Det var så jag tänkte när vi började denna resan,  Om min mens uteblev då testade vi och endast då och istället för att bli besviken när det blev  ett negativ så  hade vi istället mer sex,  visst ville vi ha ett barn lika mycket som alla här men vi kunde vänta och ser framemot saker och ting  och tänk utan en enda känsla av besvikelse så är jag nu gravid och självkänslan är på topp.

Och nej vi tänker inte ens ta reda på könet, vi kan vänta och se framemot det som en julklapp, vem vet vad det  blir och dagens läge kan det ju ändra sig när den blir äldre endå. 
    Tummen upp för detta inlägg. Tycker att ni andra ska ta till er av detta och sluta hänvisa till hur naturligt det är att vara nyfiken. Vad är det för poäng med nyfikenheten när negativa tester kan visa sig vara positiva, på grund av att man testat för tidigt??
  • Anonym (yxa)

Varför hela fridens namn tror ni att ni kan bestämma hur alla ska känna? 
    Vi har alltså försökt bli gravida i flera år och om jag väntar till beräknad mens +någon dag så blir jag fan helt knäckt varje gång jag fått minus, dom gångerna jag testat innan mensen är beräknad (med någon dag) och fått minus har jag varit mer förberedd och inte blivit alls lika ledsen.

Varför i H***ete tror ni att ni vet hur det är för alla andra? :S :S Så löjligt att ens bry sig, låt alla göra som dom vill

Jag och min sambo mår SÅ mycket bättre när vi förbereder oss, vänta till mensen är sen någon dag är hoppet så jäkla högt och vi krackelerar totalt.. låt oss bara vara! 

• Anonym
    Anonym (yxa) skrev 2011-10-04 14:31:18 följande:
    Varför hela fridens namn tror ni att ni kan bestämma hur alla ska känna? 
    Vi har alltså försökt bli gravida i flera år och om jag väntar till beräknad mens +någon dag så blir jag fan helt knäckt varje gång jag fått minus, dom gångerna jag testat innan mensen är beräknad (med någon dag) och fått minus har jag varit mer förberedd och inte blivit alls lika ledsen.

Varför i H***ete tror ni att ni vet hur det är för alla andra? :S :S Så löjligt att ens bry sig, låt alla göra som dom vill

Jag och min sambo mår SÅ mycket bättre när vi förbereder oss, vänta till mensen är sen någon dag är hoppet så jäkla högt och vi krackelerar totalt.. låt oss bara vara! 
    WORD!!

Jag är helt på din linje, har man ett par dåliga resultat med sig så blir det inte alls ett lika stort fall om det inte blir plus efter bim!
    Kämpa på, hoppas att ni snart får det efterlängtade beskedet! Jag håller tummarna!
Svar på tråden Jag är så jädra korkad!