Vart ska man dra gränsen för barn? Det här är så svårt!
Vi har precis varit och kikat på festlokalen och vi trodde att vi skulle bli 95-100 personer.
Men nu när jag sitter här och ska kika på bordsplacering så inser jag att jag har räknat lite galet!
Vi blir ca 105 personer och det får inte plats i lokalen! Finns heller ingen annan festlokal eftersom vi gifter oss på en lite mindre ort.
Vi vet inte vilka vi ska plocka bort från gästlistan. Det kommer finnas en hel del barn på festen, många vi inte känner alls. Vi tänkte först att vi kanske är illa tvugna (och enkelt) att sätta en åldersgräns men då dök ännu ett problem upp.. min lillebror kommer vara 12 år (marsalk dessutom) och sambons fasters familj har 4 barn, ett av dem kommer vara 8-9år och vår son som kommer vara 1år och 3 månader (han kommer gå hem med gammelfarmor på kvällen).. Dessa barn vill vi jättegärna ha där, resten är inte lika viktiga..
Hur löser vi det här?
Det hade varit lättast att se efter att alla har OSAt hur många platser vi har men vi kan som inte chansa och hoppas på att några tacker nej precis.
Hur hade ni löst detta?