Inlägg från: Darling Daisy |Visa alla inlägg
  • Darling Daisy

Hur gjorde ni er förlovning speciell?

Vilka fantastiska berättelser! Det låter så mysigt, härligt och välplanerat! Inte riktigt som vår förlovning.

Vi bytte ringar i vår egna säng en alldeles vanlig kväll när jag var tjock och go i 7:e månaden. Morgonen därpå viftade jag med fingrarna framför min mamma och kvittrade: Titta vad jag har!

Svärföräldrarna fick se ringen på mannens finger när de kom på besök några veckor senare.

Kompisarna fick veta allt eftersom.

Visst är det sjysst att genomförandet inte spelar så stor roll, det är ju själva handlingen som är det viktiga! Hjärta

• Darling Daisy
    sofi 88 skrev 2011-10-03 21:12:39 följande:
    Självklart är det så, för min del spelade inte plats så stor roll men för m2b var det viktigt. Vi kom alltså fram till att vi ville förlova oss tillsammans. Det hela sammanföll med att vi planerade en resa till New York och då tyckte vi det var en plats så bra som någon för förlovning :) Och m2b var nöjd för då kan han få känna sig stolt och romantisk när han berättar för sina kompisar, hehe.
    Hihi, undrar om min man ens berättat för sina polare hur vi förlovade oss! De har nog inte ens kommit på tanken att fråga, heller!

Det speciell med ens förlovning är ju liksom att det är just HAN/HON och JAG som förlovar oss. Plats, ordval eller tidpunkt spelar ju inte så stor roll, det är lika vackert och magiskt ändå!Hjärta
Svar på tråden Hur gjorde ni er förlovning speciell?