Inlägg från: johanna anders |Visa alla inlägg
  • johanna anders

Köpa ringar i New York

Jag håller också på att sluka all info om ringköp från USA. (vill nämligen uppgradera min vigselring till en i vitguld med ca en 0.75 karats sten i mitten med flera mindre stenar runt om.) och från USA kan man av vad jag läst få samma kvalitet till nästan halva priset mot Sverige! Det lutar mot en beställning från jamesellen. Har hittat min drömring där! Är det någon som köpt därifrån som vill berätta lite mer om erfarenheten? De och bluenile ska tydligen vara störst och mest pålitliga i usa och jag har sett flera positiva trådar här på bröllopstorget av blivande brudar som köpt sina drömringar där och fått dem värderade i sverige till det dubbla! Av den här infon blev jag mycket klokare i vad man ska tänka på vid köp av diamanter utifrån de 4 c,na cut, clarity, color och carat. http://bröllopscoachen.hemsida24.se/start-allt-för-ditt-bröllop/ringarna-7263467

• johanna anders

Bilden på drömringen kom inte med i förra inlägget... Här är puddingen =)

• johanna anders

Oups... Felstavning, JAMES ALLEN heter de ju!

• johanna anders
    KhiraLii skrev 2012-02-21 11:55:25 följande:
    Jag har handlat ifrån James Allen tre gånger och det har funkat kanon alla gånger. De har väldigt bra service men jag gissar att Bluenile är lika duktiga och serviceinriktade även dem. Köp ifrån det stället som har den design du gillar bäst och mer diamanter att välja på just inom dina kriterier. Ett stort plus för James Allen är dock att du får se ett foto på den riktiga diamanten. Själv är jag petig och hade inte köpt en såpass stor diamant utan att åtminstone ha sett den på bild först.
    Ja just därför lutade det för min del åt James Allen. Beroendeframkallande att sitta och jämföra bland deras diamanter =)
    Har läst på ganska mycket nu om de 4 c,na så jag vet på ett ungefär vilken diamant jag ska välja. Viktigast är tydligen slipningen (cut)
    Vi planerar en tur till New York och funderar på att be dem skicka ringen till det ställe vi befinner oss på just då. Eller vet du om de har någon fysisk butik i NY?
    En sista fråga: Har du värderat dina smycken i Sverige??
  • johanna anders
    KhiraLii skrev 2012-02-21 13:57:08 följande:
    Nix men däremot har jag sålt vidare en diamant till en juvelerare för mer än vad jag gav för den. Jag kommer göra en värdering på en ring om jag tillverkar men där kommer diamanterna komma ifrån olika amerikanske källor så då blir det lurigare att lista ut vilket påslag som görs just för James Allens diamanter.
    Förlåt om jag är tjatig men har du beställt hem dem till Sverige eller åkt över till USA eller låtit någon vän tagit med den för att slippa tull...?
    Dollarn är ju så låg nu så det är ju ett riktigt fyndläge att handla därifrån nu!! 1 dollar = 6.60 kridag, inte så länge sen den var upp i 8-9 kr så det blir ju stooor skillnad när man kikar på 3000-4000 dollars smycken =)
Svar på tråden Köpa ringar i New York