• newyork2012

Köpa ringar i New York

Hej på er!

Jag och min m2b planerar ett bröllop i New York våren 2012 och funderar på att köpa ringarna väl där. Men vart ska vi införskaffa dessa? Jag söker med ljus och lykta efter en seriös butik som säljer diamantringar. Har tittat på Tiffany och det är ett alternativ. Men det lär finnas fler. Är det någon av er som har erfarenheter av en bra butik i New York? Det vore även tacksamt om butiken fanns på nätet så man kan kika runt lite innan.

• Svar på tråden Köpa ringar i New York
  • KhiraLii

Kanonservice får du ifrån goodoldgold.com. De är vida kända för sin service och kvalité på diamanter. Inte jättebra utbud just på hemsidan dock

• newyork2012

Tack snälla för tipset!

• BigAppleGal

Har du kollat Zales? Det är en utav de största juvelerearna i USA och dom har flera buktiker i NY.
    www.zales.com
    Lycka till! 

• newyork2012

Vi gifter oss den 18:e maj :)

Jag skrev det här inlägget för längesedan men har fortfarande inte hittat några ringar! Fler tips?

• Västvind

Mitt tips är att kolla upp legeringen om man ska köpa vitguldsringar.
    De använder nämligen fortfarande nickel i vitguld något som har varit förbjudet i sverige sedan 6-70 talet

Kan vara bra att veta om man är allergisk

• johanna anders

Jag håller också på att sluka all info om ringköp från USA. (vill nämligen uppgradera min vigselring till en i vitguld med ca en 0.75 karats sten i mitten med flera mindre stenar runt om.) och från USA kan man av vad jag läst få samma kvalitet till nästan halva priset mot Sverige! Det lutar mot en beställning från jamesellen. Har hittat min drömring där! Är det någon som köpt därifrån som vill berätta lite mer om erfarenheten? De och bluenile ska tydligen vara störst och mest pålitliga i usa och jag har sett flera positiva trådar här på bröllopstorget av blivande brudar som köpt sina drömringar där och fått dem värderade i sverige till det dubbla! Av den här infon blev jag mycket klokare i vad man ska tänka på vid köp av diamanter utifrån de 4 c,na cut, clarity, color och carat. http://bröllopscoachen.hemsida24.se/start-allt-för-ditt-bröllop/ringarna-7263467

• johanna anders

Bilden på drömringen kom inte med i förra inlägget... Här är puddingen =)

• johanna anders

Oups... Felstavning, JAMES ALLEN heter de ju!

• KhiraLii
    johanna anders skrev 2012-02-21 09:51:48 följande:
    Jag håller också på att sluka all info om ringköp från USA. (vill nämligen uppgradera min vigselring till en i vitguld med ca en 0.75 karats sten i mitten med flera mindre stenar runt om.) och från USA kan man av vad jag läst få samma kvalitet till nästan halva priset mot Sverige! Det lutar mot en beställning från jamesellen. Har hittat min drömring där! Är det någon som köpt därifrån som vill berätta lite mer om erfarenheten? De och bluenile ska tydligen vara störst och mest pålitliga i usa och jag har sett flera positiva trådar här på bröllopstorget av blivande brudar som köpt sina drömringar där och fått dem värderade i sverige till det dubbla! Av den här infon blev jag mycket klokare i vad man ska tänka på vid köp av diamanter utifrån de 4 c,na cut, clarity, color och carat. bröllopscoachen.hemsida24.se/start-allt-för-d...
    Jag har handlat ifrån James Allen tre gånger och det har funkat kanon alla gånger. De har väldigt bra service men jag gissar att Bluenile är lika duktiga och serviceinriktade även dem. Köp ifrån det stället som har den design du gillar bäst och mer diamanter att välja på just inom dina kriterier. Ett stort plus för James Allen är dock att du får se ett foto på den riktiga diamanten. Själv är jag petig och hade inte köpt en såpass stor diamant utan att åtminstone ha sett den på bild först.
Svar på tråden Köpa ringar i New York