johanna anders skrev 2012-02-21 09:51:48 följande:
Jag håller också på att sluka all info om ringköp från USA. (vill nämligen uppgradera min vigselring till en i vitguld med ca en 0.75 karats sten i mitten med flera mindre stenar runt om.) och från USA kan man av vad jag läst få samma kvalitet till nästan halva priset mot Sverige! Det lutar mot en beställning från jamesellen. Har hittat min drömring där! Är det någon som köpt därifrån som vill berätta lite mer om erfarenheten? De och bluenile ska tydligen vara störst och mest pålitliga i usa och jag har sett flera positiva trådar här på bröllopstorget av blivande brudar som köpt sina drömringar där och fått dem värderade i sverige till det dubbla! Av den här infon blev jag mycket klokare i vad man ska tänka på vid köp av diamanter utifrån de 4 c,na cut, clarity, color och carat.
bröllopscoachen.hemsida24.se/start-allt-för-d...Jag har handlat ifrån James Allen tre gånger och det har funkat kanon alla gånger. De har väldigt bra service men jag gissar att Bluenile är lika duktiga och serviceinriktade även dem. Köp ifrån det stället som har den design du gillar bäst och mer diamanter att välja på just inom dina kriterier. Ett stort plus för James Allen är dock att du får se ett foto på den riktiga diamanten. Själv är jag petig och hade inte köpt en såpass stor diamant utan att åtminstone ha sett den på bild först.