• Anonym

Jag är så himla nervös/rädd att det ska regna på vår bröllopsdag. Hur ska jag komma över det...

Känner mig så fånig som tycker att det vore pest att det regnar på vår dag.

Allt blir så mycket finare och bättre om det är fint väder, vid lokalen nere vid vattnet!

Jag kommer bli superledsen och nere om det regnar eller blåser.... men jag orkar inte tänka på detta varje dag i mer än 9 månader nu!

Ahhh... vad gör man? Är det stor risk att det regnar på bröllop?

• Svar på tråden Jag är så himla nervös/rädd att det ska regna på vår bröllopsdag. Hur ska jag komma över det...
  • Anonym

Med tanke på att vi bor i Sverige så finns det ju en risk att det kan regna på ens bröllopsdag.

Man brukar säga att regna på bröllopsdagen betyder lycka. Dvs att ni kommer ha ett riktigt lyckligt äktenskap.

Även om jag kan förstå dig till en viss del så hjälper det inte att tänka negativt.
    Vill du ha sol så tänk att du kommer få sol. Ett positivt tänkande kommer hjälpa dig på traven ;)

• AndroSid

Det beror väl lite på var du bor, jag skulle tippa på att det är ungefär lika stor risk till regn och blåst vid bröllop som det är i vanliga fall Glad

Och du, även om det skulle vara dåligt väder på din bröllopsdag så tror jag faktiskt inte att du kommer att bry dig om det då. Det finns annat att bry sig om än att utsikten inte blev den bästa.
    Dessutom, om man ska lyssna på skrock: lite regn i brudkronan bringar lycka Flört

• Anonym

Ahhhh jag vet att regn betyder lycka, alla säger det.. men det skiter jag i
    Jag vill ha SOL. I alla fall när vi ska fotas och under riskastning och under färden till lokalen, sen kan det få regna

• Jhkk

Just därför har vi valt att gifta oss nu i november. Det kommer vara mörkt, ruggigt och mysigt! Och är det snö så är det en trevlig bonus. Dessutom har vi något att se fram emot varje höst alla år som kommer!

• Lisa201109

Jag förstår hur du känner. Gifter mig på lördag och vädret kan bli hur som helst! Vi har ingenstans att foto, förutom utomhus... så regnar det för mycket blir det inte några kort. MEN skitsamma! Är det en sak som vi inte kan kontrollera så är det vädret! Du får köra lite KBT och försöka ändra ditt tankemöster. Säg till dig själv att släppa kontrollen och strunta i vädret. Du kanske inte tror på det först, men man kan förändra sina tankemönster.

Ingen människa i världen kan veta hur vädret blir om nio månder och det är inget man kan klandra någon för.
    Kontrollera det du kan, skit i resten!! Glad 

• Chicita

Jag tror att det bara är att släppa det.
    Om det regnar så regnar det. Du kan inte göra något åt det. Men att gå och oroa sig i 9 månader är ju att be om magsår... Och alltså en garanterat förstörd dag.

Jag vet att det inte är så lätt som att "bara släppa det".
    Men försök. Om inte annat så kan du väl försöka övertala dig själv att du inte ska oroa dig för det förrän tidigast veckan innan bröllopet Flört 

Köp ett snyggt paraply och se till att ha en backup-plan ifall det regnar när ni ska fota.
    Och jag kan ju säga som så att det finns fotografer som faktiskt föredrar ett lätt regn vid utomhusfoto eftersom ljuset kan vara bättre då. Solsken ger skarpa skuggor, vilket kan ge konstiga effekter på bilderna. 

• millan

Vi alla som gifter oss vill väl ha fint väder !! Men det är ju ett enda stort lotteri. Det spelar ju ingen roll vilket datum på året man väljer för det kan regna närsom helst. Vi gifter oss 29/10 och vi liksom räknar med att det kommer regna den dagen. Och gör det inte det så är väl det en bonus då ! Jag har köpt ett stort paraply ifall ! Tänk positiva tankar, vädret kan du inte styra över ändå & därmed finns ingen anledning att gå runt å oroa sig !! Glad

• sagoprinsessa

Har precis samma oro som du, gifter mig i juli och oroar mig redan nu för vädret. Har kommit fram till att köpa ett riktigt snyggt parably, tror att det kommer dämpa den värsta ångesten.

• Aleta
    sagoprinsessa skrev 2011-10-04 11:24:12 följande:

Har precis samma oro som du, gifter mig i juli och oroar mig redan nu för vädret. Har kommit fram till att köpa ett riktigt snyggt parably, tror att det kommer dämpa den värsta ångesten.

Glöm inte snygga gummistövlar att ha under brudklänningen!
    Det skaftade jag.  
  • Aleta

Det här piggar väl upp lite? 
    Finns inget som lugnar nerverna som lite shopping...

http://www.weddingtonboots.com/index.htm
    http://www.euphoriashop.co.uk/new-arrivals-26/classic-wedding-wellies-weddington-boots-6543.htm
    http://www.perditasweddingshoes.co.uk/product.asp?code=4365&proName=Off+White+Wedding+Wellington+Boots+for+the+bride.+Plain+or+can+be+detailed+with+wording.+Click+for+further+details.&catName=Search+Results
    http://www.countryattire.com/categories/Hunter-Ladies-Fashion-Range.html
    http://www.wellieboots.com/category/334/ladies_funky_wellington_boots

Det finns till och med speciella regnkappor till brudklänningar!
    Rainy Day Bride
    http://www.rainydaybridalwear.com/index.html

• Syrinx
    Aleta skrev 2011-10-04 14:08:56 följande:
    Glöm inte snygga gummistövlar att ha under brudklänningen!
    Det skaftade jag.  

Kram till dig, TS! Hoppas du kan lugna ner tankarna litegrann. Kanske det hjälper att tänka lite på vad som är det värsta som kan hända om det nu skulle regna? Att ni blir lite blöta? Se till att köp ett par vackra paraplyn och snygga gummistövlar, så är ni rustade för vädret! Ni kommer att få en fantastisk bröllopsdag!
  • Moster Stina

Ett tips som brukar funk på mig är att jag förutsätter det värsta redan från början! Tro mig, det leder faktiskt till väldigt mycket lycka och nöjdhet.

Jag förutsatte stenhårt att det skulle tokregna på vår bröllopsdag. Inte så att jag oroade mig, utan jag förutsatte det helt enkelt. Var totalt beredd så att allt skulle fixas så att det skulle funka trots regn.

Nu blev det visserligen inte regn, men 5 dagar innan bröllopet blev jag sjuk. Feber trötthet och snuva. Och då tacklade jag detta på samma sätt. Åh vilken tur att just de värsta dagarna inte kom på eller dagen före själva bröllopsdagen! Tänkte BARA på det sättet!

Jag skulle ha sjungit solo på mitt bröllop, och det var väl visserligen jättesorgligt att jag helt tappade rösten dagen innan, men jag var ändå så tacksam över att jag i alla fall inte behövde ställa in vårt bröllop. Med näsdroppar, halstabletter, febernedsättande tabletter och hostmedecin så klarade jag i alla fall av att kunna njuta av dagen! Jag fick inte sjunga solo, men jag fick njuta. Och jag kunde i alla fall harkla fram vigsellöftena i kyrkan!

Så mitt tips till dig är alltså att hellre förbereda dig helt på att det blir reegn, men att bilder och annat kommer bli störtsköna ändå! Köp ett snyggt paraply! Det blir dessutom jättegulliga och romantiska bilder med det!

Lycka till!

Svar på tråden Jag är så himla nervös/rädd att det ska regna på vår bröllopsdag. Hur ska jag komma över det...