Ett tips som brukar funk på mig är att jag förutsätter det värsta redan från början! Tro mig, det leder faktiskt till väldigt mycket lycka och nöjdhet.
Jag förutsatte stenhårt att det skulle tokregna på vår bröllopsdag. Inte så att jag oroade mig, utan jag förutsatte det helt enkelt. Var totalt beredd så att allt skulle fixas så att det skulle funka trots regn.
Nu blev det visserligen inte regn, men 5 dagar innan bröllopet blev jag sjuk. Feber trötthet och snuva. Och då tacklade jag detta på samma sätt. Åh vilken tur att just de värsta dagarna inte kom på eller dagen före själva bröllopsdagen! Tänkte BARA på det sättet!
Jag skulle ha sjungit solo på mitt bröllop, och det var väl visserligen jättesorgligt att jag helt tappade rösten dagen innan, men jag var ändå så tacksam över att jag i alla fall inte behövde ställa in vårt bröllop. Med näsdroppar, halstabletter, febernedsättande tabletter och hostmedecin så klarade jag i alla fall av att kunna njuta av dagen! Jag fick inte sjunga solo, men jag fick njuta. Och jag kunde i alla fall harkla fram vigsellöftena i kyrkan!
Så mitt tips till dig är alltså att hellre förbereda dig helt på att det blir reegn, men att bilder och annat kommer bli störtsköna ändå! Köp ett snyggt paraply! Det blir dessutom jättegulliga och romantiska bilder med det!
Lycka till!