Inlägg från: MsChevy |Visa alla inlägg
  • MsChevy

HJÄLP! Hur mycket dricka?? Är buffé ok?

Vi ska ha buffé så man får äta den mat man vill ha o buffén kommer digna av kött av olika slag, lax, potatisgratäng, sallader, frukter, ja, allt möligt. Det känns så uppstyltat med tre rätters tycker vi. Dock kommer vi nog servera förrätten o efterrätten vid platserna. Sen blir det uppehåll o sen serveras tårtan, div sötsaker o kaffe o allt sånt. Även där blir det "buffé" av olika kakor/bakverk. M2B kommer från Norge så vi ska ha nåt från våra båda länder. 
    Det kommer serveras två öl el vin/pers till hela sittningen +alkoholfritt, utöver detta blir det bar till självkostnadspris.

Kostnaden beror ju på om man beställer "festfat" från typ ICA Maxi eller om man beställer från cateringfirma. Vi kommer ta festfaten från Ica Maxi o sen potatisgratäng o varmrätter från catering.

Jag var på ett bröllop för några år sen där maten serverades vid bordet o det var knappt ätligt enligt mig. Förrätten var nån skum grönsaksgrej med ruccola o dränkt i nån dressing. Huvudrätten var fisk (jag äter inte fisk) o efterätten var nån übersliskig sak. Nej, jag vill att våra gäster ska känna sig omhändertagna.
    Buffé är rätt för ossSolig 

• MsChevy

Vore det felav mig att be min lillebror att hålla i baren? Han är ju lixom utbildad bartender. Hans tjej jobbar inom restaurang, så tänkte kolla om hon kan ge mig en hand med serveringen samt två andra vänner som är duktiga med mat o servering. 

Det vinet vi tänkt köpa har så fina flaskor (JP Chenet) så vi struntar i karaffer. Men jäkla knepigt o räkna ut hur mycket det går åt o knepigt värre om nån vid bordet suger i som SvampBob Fyrkant så nån annan kanske sitter där med tomt glas....

• MsChevy
    Mrs Engblom skrev 2011-10-05 17:58:29 följande:
    Tycker jag absolut inte, sålänge han går med på det så :) Du råkar inte bo nära västerås, eller han rättare sagt ;)
    Jo, jag bor nära västerås, men inte lillebror. Hur så?
  • MsChevy
    Mrs Engblom skrev 2011-10-07 07:57:53 följande:
    haha, menade bara att han kunde ju få mera jobb Flört
    Han kan nog tänka sig att resa lite o hjälpa till som bartender mot lite ersättning. Han är duktig o service mindedGlad
Svar på tråden HJÄLP! Hur mycket dricka?? Är buffé ok?