HJÄLP! Hur mycket dricka?? Är buffé ok?
Vi ska ha buffé så man får äta den mat man vill ha o buffén kommer digna av kött av olika slag, lax, potatisgratäng, sallader, frukter, ja, allt möligt. Det känns så uppstyltat med tre rätters tycker vi. Dock kommer vi nog servera förrätten o efterrätten vid platserna. Sen blir det uppehåll o sen serveras tårtan, div sötsaker o kaffe o allt sånt. Även där blir det "buffé" av olika kakor/bakverk. M2B kommer från Norge så vi ska ha nåt från våra båda länder.
Det kommer serveras två öl el vin/pers till hela sittningen +alkoholfritt, utöver detta blir det bar till självkostnadspris.
Kostnaden beror ju på om man beställer "festfat" från typ ICA Maxi eller om man beställer från cateringfirma. Vi kommer ta festfaten från Ica Maxi o sen potatisgratäng o varmrätter från catering.
Jag var på ett bröllop för några år sen där maten serverades vid bordet o det var knappt ätligt enligt mig. Förrätten var nån skum grönsaksgrej med ruccola o dränkt i nån dressing. Huvudrätten var fisk (jag äter inte fisk) o efterätten var nån übersliskig sak. Nej, jag vill att våra gäster ska känna sig omhändertagna.
Buffé är rätt för oss