Inlägg från: Fjärilen |Visa alla inlägg
  • Fjärilen

Bröllop i Toscana

Min söta prins friade äntligen och nu planerar vi för bröllop. Vi båda älskar Italien och speciellt Toscana och funderar nu på att gifta oss där.

Är det någon som har gift sig i Toscana? vad bör man tänka på? Går det att gifta sig lagligt eller blir det bara en typ av Välsignelse? Skulle ni komma på ett bröllop i Toscana om man INTE bjuder på övernattningen?

Jag har hittat lite inspiration:

Tuscany_3
    Tuscany7Tuscany_4

• Svar på tråden Bröllop i Toscana
  • Fjärilen
    Ankis88 skrev 2011-10-05 10:18:54 följande:
    Hej, 
    vi gifte oss i närheten av mina hemtrakter, nära Bologna, alltså Emilia Romagna.
    Det var borgerligt och det blev lagligt där.
    Det var omöjligt för oss att bjuda på boende till de alla svenska gästerna, men de flesta kom ändå! Jätteroligt!
    Då jag är italienska pch min familj bor där kunde vi inte komma ifrån att hälften av gästerna skulle resa var vi än gifte oss. 
    Hej,
    Emilia Romagna är oxå jätte vackert. Tycker hela Italien är ett super romantiskt land :)

Hur många gäster hade ni och var det dyrare att anordna bröllop i Italien än Sverige?
    Anlitade ni någon bröllopskoordinator eller fick du hjälp av din familj?

En massa frågor :P

• Fjärilen

Vi har inte kommit så långt alls. Vi skulle önska att ha vigseln utomhus, med en fantastisk utsikt över tex vingård eller olivlund..... Även middagen utomhus.

Jag har kontaktat olika bröllopskoordinatorer en del har svarat, men det jag har reagerat på är att det kostar ca 1500-2000 EUR för bara ta reda på papper och prästen. Lite väl mycket tycker jag....

Men hittar du något bra så säg till. Var i Italen vill du gifta dig?

Svar på tråden Bröllop i Toscana