• millan

Hur långt får hets på överviktiga gå?

Usch...jag blir ledsen...säger verkligen föräldrar till sina barn att de som är tjocka är dumma i huvudet ?!? Vad är det för värld ???
    Man är väl inte någon sämre människa för att man är överviktig eller för den delen för underviktig.
    Det kan ju ligga VÄLDIGT många faktorer bakom varför man är överviktig. Genetiskt, sjukdom, tragisk händelse mm mm MEN för det finns det ju absolut ingen anledning att se ner på någon bara för att man har extra kilon på sin kropp. Fan alltså...jag blir så arg !!
    Jag är själv inte överviktig men har flera vänner som är, varav en har gjort en gastric bypass som tyvärr inte blev lyckad på henne. Hon brukar gå å simma för det är ju avlastande för kroppen. Men hur kul är det att klampa in i en simhall när HELA simhallen stannar upp & glor ögonen ur sig på en ?? Hallå !! Varför är det så ? Det gör ju att hon skiter i det istället. Kan tänka mig att en anorektisk person upplever det samma !! 
    Att folk gör på detta vis som Ni beskriver i tidigare inlägg & jag, är för mig helt obegripligt ! Skulle folk inte lägga sig i så förbannat, titta snett på folk, snacka skit om andra kanske vi alla skulle må liiiite bättre !!
    Stå på er alla tjocka, smala, korta & långa !! Vi är alla lika i grund & botten ändå !! Summan av kardemumman ang. dina frågor : Jag tycker absolut INTE det är OK. Alla får äta, handla, se ut & göra vad dom vill !!! Fruktansvärt att folk uppför sig så här ! 

Svar på tråden Hur långt får hets på överviktiga gå?