Inlägg från: Hella |Visa alla inlägg
  • Hella

Brud i mars 2012

Jag ska oxå gita mig i mars, den 3:e mars. Vi gifter oss i stadshuset och vigseln, resan, lokal, fotograf, ring, klänning och skor är fixat redan. Har köpt hem grejer till inbjudningarna ska nu bara få ihop dom men jag är lite osäker på när de ska skickas ut. Antingen i november eller i januari, hade helst i december men då känns allt så stressigt runt jul. Läste att ni funderade kring vädret i mars och senaste åren har det ju varit ca 20 minus och mycket snö i mars iaf i Sthlms området men man kan ju aldrig vara säker.

• Hella

Vi tänkte fotas inne i stadshuset och utanför om det är okej väder. Ska dit och kolla någon dag hur det ser ut och var man vill ta bilderna. Vi ska inte ha något tema mer än färgtema lila/silver/vitt.

Anna81 och Linaslusen ska ni gifta er i Sthlm?

• Hella

Vilken fin klänning! Den påminner lite om min faktiskt, min är utan axelband. Kul att fler väljer att gå bort från det traditionella när det kommer till klänningen.

• Hella

Vi gifter oss i stadshuset med bara 15 närmaste och även middag för bara dom 15 för att sen ha en större fest på kvällen med resten av släkten och alla kompisar så kändes riktigt bröllopsklänning helt fel tyckte jag.

• Hella

Jag sitter och gör inbjudningar så fort jag får en stund över. Jag räknar med att kunna skicka ut dem i början av nästa vecka. Jag har beställt ringarfrimärken av posten som tyvärr inte har kommit än så jag hoppas verkligen att de kommer snart så inte vi behöver vänta på dem när korten väl är färdiga.

Annars är jag på jakt efter saker jag kan göra ett kärleksträd (önsketräd istället för gästbok) av. Trollhassel och en fin ljusslinga hade jag tänkt mig.

• Hella

Vi väljer att kalla det kärleks träd, är engelskans wish tree. Istället för att ha en gästbok där folk får skriva en liten hälsning till brudparet så får gästerna får skriva sin hälsning på en liten lapp och sen hänga upp den i ett litet träd. Är kass på att lägga in bilder såhär i trådar men sök på önsketräd eller wish tree så får du se hur jag menar.

• Hella

Vi skickade ut inbjudningarna i tisdags så redan igår började folk osa :) så nu känns det verkligen som att det börjar närma sig. Jag ska oxå till frisören snart så jag tänkte disskutera bruduppsättning med henne då. Annars ligger vi jättebra i fas och känner oss rätt lugna nu och behöver väl egentligen inte göra så mycket förrens kanske i januari eller så.

• Hella

Det börjar verkligen att dra ihop sig. Här känns allt rätt färdigt, så mycket man kan göra nu iaf. Sitter och funderar på vickning, ska ni ha det?

Jag skulle vilja pyssla något mer men vet inte vad det skulle vara. Kanske såna där garnbollar man gör av garn i tapetklister runt en ballong. Kanske kan göra nån fin dekoration till tråkiga väggar med såna bollar på ett snöre i bröllopets färger.

Jag har börjat gå in mina skor nu också, känns konstigt för jag är ovan i höga skor så det behövs verkligen. Vill känna mig bekväm på min dag :)

• Hella
    JennyL skrev 2012-01-31 18:32:47 följande:
    Vi ska ha korv med bröd som vicking, runt 01.00 tiden.

Har ni tänkt att dansa natten lång så kan det vara bra med lite mat i magen.
    Har hört om festen där det inte varit vickning och gästerna har blivit hungriga och trötta och gått hem tidigt. Tror man mehöver lite energi på natten :)
    Jag funderar på baguette med olika röror eller frallor med olika pålägg. Inget som behöver föreberedas och alla kan välja det dom själva vill. Har nämligen både laktos intoleranta och vegetarianer så då kan dom själva fixa det dom vill ha enkelt.
  • Hella

Jag blev hippad i helgen. Blev inlurad till stan och där stog gänget med en fin tiara och en banderoll till mig. Vi började dagen med att köra laserdome i 45 min :) Sen blev det lunch innan vi åkte hem till mig så jag fick duscha och göra mig iordning och dom hade fixat god dricka och gott att äta på.

Senare på kvällen åt vi middag i stan och drack drinkar och sen ut och dansade lite. Under hela dagen/kvällen så hade jag ett gäng med uppdrag att utföra innan klockan slog 24 och det klarade jag rätt lätt, mina kompisar var snälla mot mig. Vi hade en rolig dag och en mysig kväll tillsammans, precis lagom!

• Hella

Jag har bara 10 dagar kvar idag så det är verkligen nära nu. Jag är färdig med allt som behöver fixas med iallafall vad jag kommer på. Är hemma och vabbar den här veckan men allt är så pass färdigt så jag går bara runt och längtar till den 3: Mars nu :)

Nervös är jag bara för att allt ska flyta på smidigt på den stora dagen samt att min blivande mans familj inte har träffats på 17 år pga bråk och ska träffas första gången på vigseln.

Jag har min dotters 4 års kalas i helgen så det är lite pyssel att planera både till det och få ihop det sista till bröllopet så hjärnan går ju på högvarv dygnet runt ska bli skönt med 2 veckors bröllopsresa direkt efter bröllopet!

• Hella

Vi fick nyligen för oss att vi visst vill ha en liten brudbukett och en liten blomma på kavajslaget och en minibukett till våran dotter så idag var vi och beställde blommor och bröllopet är på lördag men det gick bra :) Tack och lov!!

Jag kan inte riktigt förstå att på lördag gifter vi oss :)

• Hella
    anna81 skrev 2012-02-29 08:40:18 följande:
    Hej brudar!
    På lördag smäller det!!! Hur känner ni andra er?
    Jag försöker hålla mig så lugn som det bara går! Vi har båda tagit ledigt både torsdag och fredag så då ska det sista fixas! Betala tårtan, betala blommor, köpa godis till godisbord, hälsa på barnvakten, sola som en tok, koppla in musiksystemet... Lite sånt smått och gott! Flört
    Det är precis samma för mig vi är också lediga torsdag och fredag för att fixa det sista. Tyvärr så är både jag och sonen sjuka så vi måste bara bli friska till på lördag gärna redan imorgon! Min pappa ringde idag och frågade om bröllopstårta men vi ska inte ha någon men han tyckte verkligen att vi skulle ha det så han ville ebtala den åt oss så nu är jag på jakt efter en bröllopstårta för rimligt pris som ska bli färdig till på lördag! Galet!
  • Hella

Vårt bröllop den 3 Mars var helt underbart, allt gick enligt planerna och vi hade en helt fantastisk dag och kväll :) Vi har även varit iväg på bröllopsresa och är nyligen hemkomna bruna och fina :)

Ni som ännu inte har haft er stora dag, passa verkligen på att njuta av dagen och stressa inte upp er i onödan det blir som det blir!

Svar på tråden Brud i mars 2012