• marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • Moon River

Vi gifter oss också i mars 2012, den 10:e närmare bestämt.
    Har preliminärbokat lokal och ska boka kyrka/vigsel idag, fotografen är bokad, bröllopsresan är bokad så det händer saker.
    Ska även försöka fixa inbjudningarna i veckan.

Ska ni ha nåt tema?

• Linaslusen

Den 3/3 så gifter jag mig! jag har ett tema som blandas med ett klassiskt vitt bröllop och lite rockigare, :)

• marsbruden

Vad kul att jag inte är ensam! Vi har inte kommit så långt i planeringen mer än att vi vill ha en så enkel ceremoni som möjligt, inget speciellt tema.
    Vet inte ens om jag vill ha vit klänning. måste åka och prova och känna. Kan lika gärna ha en enfärgad finklänning.
    Mars är inte en särskilt vanlig bröllopsmånad. Hur ska ni göra med fotografering? Inte säkert att snön är borta och träden lär väl inte hunnit bli gröna. Allt är ju brunt i naturen, ska ni fotas inne?

• marsbruden

Det borde finnas fler som ska gifta sig i mars? Eller är vi bara tre?
    Satt och valde ut inbjudningskort igår. Moon River och Linaslusen, har ni skickat era?

• Moon River
    marsbruden skrev 2011-10-12 18:21:10 följande:
    Det borde finnas fler som ska gifta sig i mars? Eller är vi bara tre?
    Satt och valde ut inbjudningskort igår. Moon River och Linaslusen, har ni skickat era?

Jag har beställt men inte skickat ut något ännu. Har bara berättat för min närmaste vän dessutom!

Hur ser era inbjudningskort ut?

• Linaslusen

Fotograf har jag valt det enkalste möjligt, har många vänner som är intresserade av sånt så dom ska få ta både porträtt bilderna på oss och på bröllopet. Jag tror man kan ta bilderna utomhus, jag bor ju långt uppe i norr så snön är nog fortfarande kvar här. har inte skickat ut mina ännu men tänkt göra de i december kring jul. våra inbjudningskort ska vara med en bild på mig och min m2b på framsidan sedan all information skrivet med någon fin typsnitt. 

tycker det är fint med klänningar som är annan färg än vit, men själv ska jag ha en vit för det blir så fint till mitt hår när det är rött.  Lavendel och champange färgade klänningar är ju jätte fint. :)

• marsbruden

Vi har inte bestämt oss för vilka inbjudningskort vi ska ha än. Har inte fått bekräftelse från församlingen än, bara prel.bokat kapellet. Min m2b undrade om det inte dög med att skicka ut ett sms. Då höll jag på att gå i taket. Nog för att vi ska ha det enkelt men en riktig inbjudan vill man ju ha. Eller? :)
    Jag har nog svängt tillbaka till vit klänning efter att sambon antytt att det kanske är finast i alla fall. måste boka tid för provning. Har ni köpt era klänningar?

• marsbruden

Någon mer marsbrud därute?{#emotions_dlg.flower}

• Moon River
    marsbruden skrev 2011-10-13 21:31:02 följande:
    Vi har inte bestämt oss för vilka inbjudningskort vi ska ha än. Har inte fått bekräftelse från församlingen än, bara prel.bokat kapellet. Min m2b undrade om det inte dög med att skicka ut ett sms. Då höll jag på att gå i taket. Nog för att vi ska ha det enkelt men en riktig inbjudan vill man ju ha. Eller? :)
    Jag har nog svängt tillbaka till vit klänning efter att sambon antytt att det kanske är finast i alla fall. måste boka tid för provning. Har ni köpt era klänningar?
    Ingen klänning för mig ännu men jag är ganska kort och liten så jag har bestämt mig för en kort iaf.
    Antar att det snart är läge att börja prova klänningar?
    Jag har hittat en massa fina inbjudningskort på zazzle.se, hoppas kunna beställa idag så att de kan skickas ut inom de närmaste veckorna.
    Det är ju faktiskt inte så långt kvar (i bröllopsvärlden!) till mars!
  • marsbruden

Nej hu, det går alldeles för fort, jag hade velat hinna spara ihop lite mer pengar men när vi väl bestämt oss så vill vi såklart genomföra vårt bröllop. Jag väntar spänt på besked om vi får den präst vi önskat. sen ska jag också beställa inbjudningskorten.

Svar på tråden Brud i mars 2012