• marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • Hella
    JennyL skrev 2012-01-31 18:32:47 följande:
    Vi ska ha korv med bröd som vicking, runt 01.00 tiden.

Har ni tänkt att dansa natten lång så kan det vara bra med lite mat i magen.
    Har hört om festen där det inte varit vickning och gästerna har blivit hungriga och trötta och gått hem tidigt. Tror man mehöver lite energi på natten :)
    Jag funderar på baguette med olika röror eller frallor med olika pålägg. Inget som behöver föreberedas och alla kan välja det dom själva vill. Har nämligen både laktos intoleranta och vegetarianer så då kan dom själva fixa det dom vill ha enkelt.
  • marsbruden

Hej på er! Kul att den här tråden vaknar upp igen. :) Moon River: tack! Jag provade den häromdagen och insåg att det är dags att boka sömmerskan nu för den är jättestor upptill. Jag har legat lite lågt med planerandet ett tag. Har varit så mycket på jobbet. Så det blir ingen lång lista att pricka av: Har i alla fall beställt och fått hem en svart spetsbolero till mig och en lila näbbklänning så har vi alternativ till den blå. Ska boka catering. Ringa sömmerskan. Det är redan betalt, fixade jag när jag köpte klänningen. Håller på att övertala min m2b att vi ska anlita fotograf, han tycker det är onödigt. Min blivande svägerska ska troligtvis göra mitt hår. Vi har provflätat flera varianter och tagit kort. Letar guld till min ring, det saknas lite för att räcka till. Om jag har tillräckligt så blir det "bara" en omarbetningskostnad, sparar 2000 jämfört med att guldsmeden bara ska köpa mitt guld och dra av det på priset. Ska kolla på blommor med kollegan som ska göra buketten. Vet inte omvi ska ha nån bröllopstårta, är inte mycket för tårtor, funderar på det... Tja, en liten lista blev det visst ändå!

• marsbruden

Fast inte på det vis jag skrev listan. Går visst inte få till styckeindelning när man skriver från läsplattan. :(

• Moon River

Åh nej! Dottern fick maginfluensa inatt så jag måste ställa in alla möten imorgon
    Jag som verkligen ville göra provuppsättningen nu. Jaja, det går ju att skjuta på som tur är.

• JennyL

Shit! Nu närmar det sig!

Igår pratade vi med prästen, så nu är psalmerna betsämda och utformningen på vigseln är bestämd. Det var väldigt speciellt att prata med prästen och bestämma allt.. det kändes så verkligt :)

På söndag är sista OSA, sen är det bara att göra klart bordsplacering och sånt :)

• Moon River

Nu har jag blivit hippad! Det var verkligen så roligt och totalt oväntat Även kompisar som inte kommer på bröllopet var med på möhippan.
    Vi dansade orientalisk dans, jag fick göra en massa uppdrag på stan, åt tapas, fick skriva en dikt, göra en tårta, musikquiz och en massa annat kul. Drack säkert 3 flaskor skumpa alldeles själv och jag misstänker att vissa grejer kanske redovisas på bröllopet.

Har ni blivit hippade ännu?

• Hella

Jag blev hippad i helgen. Blev inlurad till stan och där stog gänget med en fin tiara och en banderoll till mig. Vi började dagen med att köra laserdome i 45 min :) Sen blev det lunch innan vi åkte hem till mig så jag fick duscha och göra mig iordning och dom hade fixat god dricka och gott att äta på.

Senare på kvällen åt vi middag i stan och drack drinkar och sen ut och dansade lite. Under hela dagen/kvällen så hade jag ett gäng med uppdrag att utföra innan klockan slog 24 och det klarade jag rätt lätt, mina kompisar var snälla mot mig. Vi hade en rolig dag och en mysig kväll tillsammans, precis lagom!

• Linaslusen

Planerna går framåt och nu är Det så nära, Blev hippad igår och det var en upplevelse kan jag lova!  har skrivit om det på min blogg om någon vill läsa :) 

http://eveooe.blogg.se/?tmp=19233802 

• marsbruden

Jag saknar min ring! Känns ju helt tomt på ringfingret nu när den är inlämnad hos guldsmeden. Gråter
    Fast det ska bli spännande att se om de kan göra en vigselring som ser ut som jag föreställt mig.

Vår hindersprövning har äntligen kommit, och besked om att namnändring är inlämnad. Nu måste jag bara ta tag i det här med catering och fotograf. Har prel.bokat fotografen men vi ska boka ett möte för att diskutera fotograferingen. Bara lite drygt en månad kvar. Hur går det för er som gifter er snart? Nervösa?Glad

• JennyL
    marsbruden skrev 2012-02-21 15:47:20 följande:
    Jag saknar min ring! Känns ju helt tomt på ringfingret nu när den är inlämnad hos guldsmeden. Gråter
    Fast det ska bli spännande att se om de kan göra en vigselring som ser ut som jag föreställt mig.

Vår hindersprövning har äntligen kommit, och besked om att namnändring är inlämnad. Nu måste jag bara ta tag i det här med catering och fotograf. Har prel.bokat fotografen men vi ska boka ett möte för att diskutera fotograferingen. Bara lite drygt en månad kvar. Hur går det för er som gifter er snart? Nervösa?Glad
    Jo, det börjar ju som sagt närma sig, 17 dagar kvar såg jag precis :)

Just nu håller jag på att slipa på det sista på festhäftet, ska åka och kolla ställen med fotografen på torsdag, imorgon(!!!) ska jag hämta klänningen...
    Och så ska placeringskorten göras klart och lite små detaljer som toalettkorgarna och skyltar till dem.. 
    oj, dyker upp mer i huvudet nu när jag räknar upp allt :)

Lääängtar så jukt mkt tills det är dags! Både för att jag ska få gifta mig med världens bästa kille, men också för att alla kompisar kommer upp och vi ska få ha en riktigt fest tillsammans, det är ju helt underbart!!

Svar på tråden Brud i mars 2012