Inlägg från: JennyL |Visa alla inlägg
  • JennyL

Brud i mars 2012

Äntligen har jag hittat den tråd jag har sökt!
    Vi gifter oss den 10 mars utanför Åre.
    Lokal och kyrka är boka, min klänning är klar och tärnornasklänningar, ringarna har vi, vi har skickat ut save-the-date, toastpar och värdpar är klart, menyn är nästan färdig.. just ja, bröllopsnatten är också bokad :)

Underbart att hitta fler som gifter i Mars.

Och ang vädret, jag och min blivande älskar snö och vinter, så mars var ett lätt val för oss :) När man gifter sig på vintern är ju vädret ett mindre problem än på sommaren tycker jag. På vinter är det bara dåligt väder om det regnar, och det är ganska lite risk i Mars :) Är det snöstorm eller mulet så gör det inget, snöstorm skulle ju bara göra det hela ännu mysigare :)
    men självklart hoppas vi på en dag med massa sol! :) 

• JennyL

Vi blir ca.65 st och har räknat på en budget på 60.000.. det kommer att bli precis.. kanske måste lägga till lite mer då det har blivit lite mer kostnader för transporten från kyrkan och så.. Och att vi har räknat lite snålt med allt runt mig ;) (klänning, undekjol, skor, slöja, hår, vaxning ;) ,naglar..)

vivahate skrev 2011-10-19 15:29:24 följande:
    marsbruden: hur många gäster blir ni och har ni satt en spikad budget? 
    Så sent som förra veckan blev festlokalen klar och vi har inte satt någon direkt budget.
    Vi blir 65 stycken och hoppas komma undan så "billigt" som möjligt.
    Efter vår förlovning 16/3-11 pratade vi om mycket blygsamma summor, men det är ju förstås inte möjligt.
    Bara hyran för festlokalen ligger på 17.000 (våra resp. föräldrar betalar lokalen), men vi hoppas kunna landa på runt 30.000 kronor, är det rimligt?
    Jag tror att 30.000 låter rimligt, men det beror ju såklart på hur ni ska göra med maten.. cateringfirma, fixa själva? Vi räknar på 265:-/kuvert för maten.. sen tillkommer dryck på det.
  • JennyL
    marsbruden skrev 2011-10-19 20:25:40 följande:
    Det är ju bara det att mars räknas mer som vår än vinter i småland... Ganska stor risk för regn :(
    Just ja, det glömmer jag alltid bort, det är ju inte lika kallt i hela landet ;)
    Men faktiskt, min bror gifte sig i somras och det regnade.. men det var helt underbart ändå :) Den enda gångem man tänkte på det var när de kom ut ur kyrkan, och då är alla så glada ändå så då märker man det knappt ;) 
  • JennyL

Vi är snart klara med våra inbjudningskort, vi ätnkte skicka ut dom innan december.. 
    Idag ska jag till frissan och då tänkte jag boka in för bruduppsättningen också :)
    Nästa vecka ska vi prata med floristen och min kära m2b ska kolla på kläder.
    Nu börjar det hända grejor :)

Hur går det för er? 

• JennyL

Jag tror att den passar jättebra i kyrkan! Jag VET att den passar bra :) Är det en låt som du gillar och som är "ni" då kan man spela den i kyrkan :) 
    Vi ska ha en "rolig" låt på slutet, en som livar upp lite och som är "vår" låt. Jag var på min brors bröllop i somras, och det blir känslomäsigt ganska jobbigt att gå på ett bröllop, så då kan det vara skönt med en rolig låt på slutet som lättar upp lite, så man kan slappna av och digga med lite :)

SÅ jag tycker att man kan ha vilken låt som helt i kyrkan :) (kanske inte heavens on fire ;) ) 

• JennyL

Nu börjar det hända lite grejor..

Hindersprövningen är inskickad och godkänd. wohoo, vi får gifta oss! :)

Vi har köpt alla ljus till dukningen, facklor till vägen och lyktor till kyrkan.
    kläderna är fixade och folk har börjat svara på inbjudningarna :)

Nu väntar jag bara på min fina päls som jag köpt på tradera :)

Just ja, idag är det bara 3 månader kvar!!! :)

• JennyL

Puff Puff

Hur går det för alla?
    Det börjar ju dra ihop sig nu!

Vi ska träffa prästen nästa Ondsdag, spännane :) 

• JennyL
    Hella skrev 2012-01-31 17:01:21 följande:

Det börjar verkligen att dra ihop sig. Här känns allt rätt färdigt, så mycket man kan göra nu iaf. Sitter och funderar på vickning, ska ni ha det?

Vi ska ha korv med bröd som vicking, runt 01.00 tiden.

Har ni tänkt att dansa natten lång så kan det vara bra med lite mat i magen.
    Har hört om festen där det inte varit vickning och gästerna har blivit hungriga och trötta och gått hem tidigt. Tror man mehöver lite energi på natten :) 
  • JennyL
    Moon River skrev 2012-01-31 18:50:44 följande:
    Hur gör ni era fest- och vigselprogram?
    Jag gör våra festprogram och vigselprogram själv.
    Jag använder InDesign, photoshop och Illustrator, lite pilligt att hålla på och det tar tid, men det är kul och blir precis som jag vill ha  :)

• JennyL

Shit! Nu närmar det sig!

Igår pratade vi med prästen, så nu är psalmerna betsämda och utformningen på vigseln är bestämd. Det var väldigt speciellt att prata med prästen och bestämma allt.. det kändes så verkligt :)

På söndag är sista OSA, sen är det bara att göra klart bordsplacering och sånt :)

• JennyL
    marsbruden skrev 2012-02-21 15:47:20 följande:
    Jag saknar min ring! Känns ju helt tomt på ringfingret nu när den är inlämnad hos guldsmeden. Gråter
    Fast det ska bli spännande att se om de kan göra en vigselring som ser ut som jag föreställt mig.

Vår hindersprövning har äntligen kommit, och besked om att namnändring är inlämnad. Nu måste jag bara ta tag i det här med catering och fotograf. Har prel.bokat fotografen men vi ska boka ett möte för att diskutera fotograferingen. Bara lite drygt en månad kvar. Hur går det för er som gifter er snart? Nervösa?Glad
    Jo, det börjar ju som sagt närma sig, 17 dagar kvar såg jag precis :)

Just nu håller jag på att slipa på det sista på festhäftet, ska åka och kolla ställen med fotografen på torsdag, imorgon(!!!) ska jag hämta klänningen...
    Och så ska placeringskorten göras klart och lite små detaljer som toalettkorgarna och skyltar till dem.. 
    oj, dyker upp mer i huvudet nu när jag räknar upp allt :)

Lääängtar så jukt mkt tills det är dags! Både för att jag ska få gifta mig med världens bästa kille, men också för att alla kompisar kommer upp och vi ska få ha en riktigt fest tillsammans, det är ju helt underbart!!

• JennyL

Idag har vi skrivit ut vigselprogrammen och jag ska fixa lite annat smått, plocka ihop grejorna till toalettkorgarna och gå lite mer i skorna :)

Om en vecka kommer mina tärnor och vi åker upp till Alsen där vigseln och fetsen ska vara.
    Shit, en vecka kvar nu! :)

Moon River skrev 2012-02-29 20:30:41 följande:
    Får ni mycket hjälp att fixa det sista?

Vi får hjälp av mina föräldrar att skriv aut festprogramen och sen om en vecka när allt ska fixas till festen så har vi delegerat ut ALLT, vi ska bara kolla in kyrkan med tärnorna och bestmannen. 
  • JennyL

Men baaaaah!!!

Inte ens en vecka kvar och idag ringer en kompis och säger att hon och hennes respektive inte kan komma...
    inte ens en vecka kvar!!!!!
    Mina föräldrar har skrivit ut alla festhäften med alla gästbeskrivningar och bordsplacering.. medn nu stämmer alltså inte dom längre!!
    Som tur är har jag världens bästa pappa som skriver ut allt igen!
    Jag höll på att bryta ihop när förtsa tanken var att börja använda tipex och kludda över...
    Men nu bilr det bra ändå, som tuuuuur är!
    Hoppas det här är det enda och sista som strular nu!

Hur var er dag, ni som gifte er igår? :) 

• JennyL
    Tessietesse skrev 2012-03-04 23:55:13 följande:
    Här är en Åre-brud till! Den 21 mars är det vår tur! Inte lång tid kvar nu!!! Shit: hur ska jag hinna med allt?!

Var ska ni ha vigsel och bröllopsfest? Vilken fotograf har ni anlitat?
    Vi kommer att ha vigseln i Alsens kyrka och festen på Wången.
    Den fotograf vi kommer att använda oss av är micke frisk, mfrisk.se 

Vart ska ni ha vigseln och festen? 
  • JennyL

men hurrni tjejer!
    Hur har det gått med era bröllop?
    Jag sover sista natten hemma i min egen säng.. eller iaf sista natten som ogift :)

• JennyL

Nu är jag fru Lidin!

Världens bästa dag! Kunde inte ha blivit bättre!!
    Jag vet att vissa skriver långa bröllopsberättelser, men jag orkar faktiskt inte.
    Jag lägger upp nån bild senare när jag fått från släkt och fotograf :) 

• JennyL

Här kommer lite bilder..

Skit också.. det går inte!

Men gå in och kolla på www.mfrisk.se

Där finns några blider med :)

Svar på tråden Brud i mars 2012