• marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • Linaslusen

Har inte hittat klänningen som jag vill ha ännu söker ju efter den där klänningen som jag bar amåste ha och inte en jag bar atycker är fin, kanske är för kräsen.  men nog har man börjat känna att tiden bara flyger iväg, det är ju bara ca 140 dagar kvar tills dagen är inne! 

• marsbruden

Ja det där med klänning börjar kännas som att man måste ta tag i. Det kan ju vara många veckors leveranstid och sen kanske den behöver ändras lite så man bör nog inte vänta för länge.Tungan ute

• Hella

Jag ska oxå gita mig i mars, den 3:e mars. Vi gifter oss i stadshuset och vigseln, resan, lokal, fotograf, ring, klänning och skor är fixat redan. Har köpt hem grejer till inbjudningarna ska nu bara få ihop dom men jag är lite osäker på när de ska skickas ut. Antingen i november eller i januari, hade helst i december men då känns allt så stressigt runt jul. Läste att ni funderade kring vädret i mars och senaste åren har det ju varit ca 20 minus och mycket snö i mars iaf i Sthlms området men man kan ju aldrig vara säker.

• anna81

Vi ska också gifta oss den 3/3!
    Var och provade maten igår! Mums!

Vi har fått hem inbjudningarna, bokat kyrka, lokal, maten, frisör och provat klänning!
    Jag har tänkt beställa både min och tärnornas klänning från USA... Är det helt knäppt?? Har ni hört om nån som gjort det och det har strulat på något sätt? Den klänningen jag tittat på kostar inte ens 200 dollar!! Det är ju helt sjukt billigt! 

Ang vädret så tycker jag det är charmigt att man inte vet vad det blir för väder!

• marsbruden

Hella och Anna81, välkomna! Kul med fler marsbrudar. Vad långt ni kommit i era planeringar/bokningar!
    Har ingen erfarenhet av att köpa saker från USA eller andra länder så där kan jag tyvärr inte hjälpa till.

För min del spelar egentligen inte vädret någon roll men jag funderar såklart lite på fotograferingen, om det går att göra utomhus. De senaste två vintrarna har det varit snö men innan dess har vi haft blaskiga och grådassiga marsdagar här i småland. Ofta har snön försvunnit (vi gifter oss den 24/3) och blottat bruna tråkiga gräsmattor.
    Kapellet där vi ska gifta oss ligger bredvid en liten kyrkoruin så det får nog bli vår bakgrund om det är väder för utomhusfotografering. Har ni tittat ut fotoplats?

• Hella

Vi tänkte fotas inne i stadshuset och utanför om det är okej väder. Ska dit och kolla någon dag hur det ser ut och var man vill ta bilderna. Vi ska inte ha något tema mer än färgtema lila/silver/vitt.

Anna81 och Linaslusen ska ni gifta er i Sthlm?

• vivahate

Vi skall gifta oss i mars, den 31:a närmare bestämt.
    Planerna börjar äntligen ta form, efter mycket velande fram och tillbaka.

Tema: Vintage med mycket pasteller.
     Kyrka och festlokal är bokad, dock har vi inte valt någon präst ännu. Kanske är dags för det..
    Ring är inköpt, en vacker 20-talsring fyndad i en antikaffär i Göteborg.

Fota skall en god vän och hennes man göra, som även är musiker, skall sjunga och spela på vigseln.
    Inbjudningarna skall ut först i november, då en vän som är konstnär skall göra illustrationerna.
    Vad gäller kläder har bestämt mig för tvådelat, fyrtiotalsinspirerat. En vän och kollega är designer och skall sy utstyrseln åt mig samt styla hår och make-up. Hon skall även hjälpa mig att styla hela bröllopet.
    När det kommer till mat är min lillasyster är kock och älskar att baka (allt hon gör smakar himmelskt), så hon fixar allt sådant.
    Sa jag att vi har en ganska liten budget?

• marsbruden

Åh, vad jag önskar att jag också hade sådana vänner. Jag har också liten budget men har inte alls såna kontakter som du vivahate. Låter väldigt spännande med din styling, kul också att höra att vi är flera som ska gifta oss i slutet av mars.

• JennyL

Äntligen har jag hittat den tråd jag har sökt!
    Vi gifter oss den 10 mars utanför Åre.
    Lokal och kyrka är boka, min klänning är klar och tärnornasklänningar, ringarna har vi, vi har skickat ut save-the-date, toastpar och värdpar är klart, menyn är nästan färdig.. just ja, bröllopsnatten är också bokad :)

Underbart att hitta fler som gifter i Mars.

Och ang vädret, jag och min blivande älskar snö och vinter, så mars var ett lätt val för oss :) När man gifter sig på vintern är ju vädret ett mindre problem än på sommaren tycker jag. På vinter är det bara dåligt väder om det regnar, och det är ganska lite risk i Mars :) Är det snöstorm eller mulet så gör det inget, snöstorm skulle ju bara göra det hela ännu mysigare :)
    men självklart hoppas vi på en dag med massa sol! :) 

• vivahate

marsbruden: hur många gäster blir ni och har ni satt en spikad budget? 
    Så sent som förra veckan blev festlokalen klar och vi har inte satt någon direkt budget.
    Vi blir 65 stycken och hoppas komma undan så "billigt" som möjligt.
    Efter vår förlovning 16/3-11 pratade vi om mycket blygsamma summor, men det är ju förstås inte möjligt.
    Bara hyran för festlokalen ligger på 17.000 (våra resp. föräldrar betalar lokalen), men vi hoppas kunna landa på runt 30.000 kronor, är det rimligt?

Svar på tråden Brud i mars 2012