Inlägg från: vivahate |Visa alla inlägg
  • vivahate

Brud i mars 2012

Vi skall gifta oss i mars, den 31:a närmare bestämt.
    Planerna börjar äntligen ta form, efter mycket velande fram och tillbaka.

Tema: Vintage med mycket pasteller.
     Kyrka och festlokal är bokad, dock har vi inte valt någon präst ännu. Kanske är dags för det..
    Ring är inköpt, en vacker 20-talsring fyndad i en antikaffär i Göteborg.

Fota skall en god vän och hennes man göra, som även är musiker, skall sjunga och spela på vigseln.
    Inbjudningarna skall ut först i november, då en vän som är konstnär skall göra illustrationerna.
    Vad gäller kläder har bestämt mig för tvådelat, fyrtiotalsinspirerat. En vän och kollega är designer och skall sy utstyrseln åt mig samt styla hår och make-up. Hon skall även hjälpa mig att styla hela bröllopet.
    När det kommer till mat är min lillasyster är kock och älskar att baka (allt hon gör smakar himmelskt), så hon fixar allt sådant.
    Sa jag att vi har en ganska liten budget?

• vivahate

marsbruden: hur många gäster blir ni och har ni satt en spikad budget? 
    Så sent som förra veckan blev festlokalen klar och vi har inte satt någon direkt budget.
    Vi blir 65 stycken och hoppas komma undan så "billigt" som möjligt.
    Efter vår förlovning 16/3-11 pratade vi om mycket blygsamma summor, men det är ju förstås inte möjligt.
    Bara hyran för festlokalen ligger på 17.000 (våra resp. föräldrar betalar lokalen), men vi hoppas kunna landa på runt 30.000 kronor, är det rimligt?

• vivahate

Jag får lite panik över att antalet gäster tycks stiga.. Vi bestämde att vi skulle stanna vid 65 men finner oss nu uppe i en bit över 70 och karln vill bjuda fler. Inbjudningarna måste ju ut snart. Planerar n i också att skicka ut dem i november?
    Har nu gjort upp en budget och hamnade väldigt högt räknat på 35.000 kronor, exklusive lokalhyran. Men min förhoppning är ju såklart att vi skall göra av med så lite som möjligt.
    Har insett att jag levt i en bubbla vad gäller kostnader för ett bröllop. Allting kostar ju pengar.

Vi slopde tanken om kuvertavgift efter vilda protester från våra föräldrar.
    Men eftersom min lillasyster är kock och vi satsar på buffé blir kostnaderna inte så vansinniga ändå.

Är det någon mer än jag som väljer tvådelat framför klänning förresten?

• vivahate

Jag kommer få min tvådelade historia uppsydd av en vän, med denna 40-talsinspirerade kreation i åtanke, blusen är fantastisk! Det blir dock en kortare kjol med lite mindre vidd.

• vivahate

Får lite panik över att inbjudningskorten verkar dra ut på tiden. Hade hoppats få ut dem innan lucia, men det dröjer nog nästa vecka ut i alla fall. Hur sent kan man skicka ut inbjudningarna?
    Vill ju inte att de skall komma bort bland julstress och julkort..

Svar på tråden Brud i mars 2012