Inlägg från: marsbruden |Visa alla inlägg
  • marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • marsbruden

Vad kul att jag inte är ensam! Vi har inte kommit så långt i planeringen mer än att vi vill ha en så enkel ceremoni som möjligt, inget speciellt tema.
    Vet inte ens om jag vill ha vit klänning. måste åka och prova och känna. Kan lika gärna ha en enfärgad finklänning.
    Mars är inte en särskilt vanlig bröllopsmånad. Hur ska ni göra med fotografering? Inte säkert att snön är borta och träden lär väl inte hunnit bli gröna. Allt är ju brunt i naturen, ska ni fotas inne?

• marsbruden

Det borde finnas fler som ska gifta sig i mars? Eller är vi bara tre?
    Satt och valde ut inbjudningskort igår. Moon River och Linaslusen, har ni skickat era?

• marsbruden

Vi har inte bestämt oss för vilka inbjudningskort vi ska ha än. Har inte fått bekräftelse från församlingen än, bara prel.bokat kapellet. Min m2b undrade om det inte dög med att skicka ut ett sms. Då höll jag på att gå i taket. Nog för att vi ska ha det enkelt men en riktig inbjudan vill man ju ha. Eller? :)
    Jag har nog svängt tillbaka till vit klänning efter att sambon antytt att det kanske är finast i alla fall. måste boka tid för provning. Har ni köpt era klänningar?

• marsbruden

Någon mer marsbrud därute?{#emotions_dlg.flower}

• marsbruden

Nej hu, det går alldeles för fort, jag hade velat hinna spara ihop lite mer pengar men när vi väl bestämt oss så vill vi såklart genomföra vårt bröllop. Jag väntar spänt på besked om vi får den präst vi önskat. sen ska jag också beställa inbjudningskorten.

• marsbruden

Ja det där med klänning börjar kännas som att man måste ta tag i. Det kan ju vara många veckors leveranstid och sen kanske den behöver ändras lite så man bör nog inte vänta för länge.Tungan ute

• marsbruden

Hella och Anna81, välkomna! Kul med fler marsbrudar. Vad långt ni kommit i era planeringar/bokningar!
    Har ingen erfarenhet av att köpa saker från USA eller andra länder så där kan jag tyvärr inte hjälpa till.

För min del spelar egentligen inte vädret någon roll men jag funderar såklart lite på fotograferingen, om det går att göra utomhus. De senaste två vintrarna har det varit snö men innan dess har vi haft blaskiga och grådassiga marsdagar här i småland. Ofta har snön försvunnit (vi gifter oss den 24/3) och blottat bruna tråkiga gräsmattor.
    Kapellet där vi ska gifta oss ligger bredvid en liten kyrkoruin så det får nog bli vår bakgrund om det är väder för utomhusfotografering. Har ni tittat ut fotoplats?

• marsbruden

Åh, vad jag önskar att jag också hade sådana vänner. Jag har också liten budget men har inte alls såna kontakter som du vivahate. Låter väldigt spännande med din styling, kul också att höra att vi är flera som ska gifta oss i slutet av mars.

• marsbruden
    JennyL skrev 2011-10-19 11:58:54 följande:
    Och ang vädret, jag och min blivande älskar snö och vinter, så mars var ett lätt val för oss :) När man gifter sig på vintern är ju vädret ett mindre problem än på sommaren tycker jag. På vinter är det bara dåligt väder om det regnar, och det är ganska lite risk i Mars :) Är det snöstorm eller mulet så gör det inget, snöstorm skulle ju bara göra det hela ännu mysigare :)
    men självklart hoppas vi på en dag med massa sol! :) 
    Det är ju bara det att mars räknas mer som vår än vinter i småland... Ganska stor risk för regn :(

Kul att du hittat hit JennyL. Jag saknade en tråd för oss som gifter oss i mars, trodde ett tag att jag var ensam. :)
Svar på tråden Brud i mars 2012