Gi metoden!
Jag kör inte strikt GI-metod just nu, men har gjort för kanske 5 år sedan, och går åt det hållet allt mer igen :) Är gärna med er för att inspireras och så.
Jag kör inte strikt GI-metod just nu, men har gjort för kanske 5 år sedan, och går åt det hållet allt mer igen :) Är gärna med er för att inspireras och så.
Jag har faktiskt mest läst i böcker och GI-tabeller i samma böcker. Så jag har inte så bra koll på hemsidor. GI Viktkoll finns ju om du vill bli medlem. Där antar jag att det finns en massa hjälp och redskap.
Vad du "ska" äta och inte beror på vilken fas du är i, varför du går på GI. Gör du det för en sund, hälsosam livsstil på sikt eller vill du i detta skede gå ner i vikt för att sedan leva hälsosamt resten av livet?
Idag har jag ätit en hemmagjord hamburgare med mycket smak (dvs smak i själva köttfärsburgaren), mycket sallad, tomat, gurka, paprika. Till det ketchup, hemmagjord guacamole (som jag gjorde på lite turkisk mezeyoghurt istället för creme fraiche) och bara ena halvan av hamburgerbrödet för att minska på kolhydraterna. (Och då har jag dessutom läst kcal-innehållet på alla brödförpackningar för att ta den med minst kcal.)