Inlägg från: midsommarvigsel |Visa alla inlägg
  • midsommarvigsel

titan v/s gulguld, vilket är finast å håller i längden?

Hej :) Jobbar själv i smyckesaffär och vi säljer Titan ringar. Det du ska tänka på med titanet är att man kan inte ändra den i storlek efteråt så se till att företaget du köper ifrån har ett utbytes system.
     Sen Kan det bli så där lustigt me priset ibland för att en guldring med stenar så har dom gjort ETT pris medans titan ringen betalar man oftas ett grundpris för ringen och sen betalar man per sten.
    För en vanlig guldring utan stenar betalar man betydligt mer än en titan ring utan stenar.

Sen kan bara DU välja vilket som du gillar mest, tycker att det beror på vad man använder för smycken och hur man är som person.

Lycka till :)

• midsommarvigsel

Hej :) Det är fortfarande Rödguld som säljer mest och det tror jag att det alltid kommer vara. Men vi säljer väldigt mycket titan ringar, ofta till dom som har tänkt silver eller vitguld. Många väljer oxå titanet för att det ligger bättre i pris. Har ingen erfarenhet av hur en titan ring ser ut om 25 år, men det är ju ett väldigt slitstark material så kan inte tänka mig att det är nån större skillnad.
    Kan rekomendera dom matta titan ringarna just för att man ofta får med en egen liten trissa som man kan "fixa" till ringen själv med.

• midsommarvigsel

Jag som guldsmed kan inte ändra en titan ring mer än max 1/2 nr och då endast om det är en slät ring. Företaget vi jobbar med ändrar inte heller storleken utan man byter ut ringen mot en ny den dagen det inte passar längre. Då till en mycket lägre summa än det kostar att köpa en ny Flört

• midsommarvigsel
    071101 2 skrev 2011-10-12 20:26:01 följande:
    Det går visst att ändra titanringar i storlek precis som alla andra ringar. Har läst på titanringar.com att de kan ändra titanringar.
    Det vore ju tråkigt om man inte kan ändra sin vigselring man fått av kärlek och som dessutom blivit välsignad.
    Så fråga på butiken först om de kan ändra titanringen eller om de byter ut den.
    Det kräver en helt annan utrustning att jobba med Titan än vad vi " vanliga" guldsmeder har. Så visst man kan ändra dem men oftas där man köper en ring så skickas den tillbaka till fabrik och sen får man en ny. Sen är det upp till butiken att vara ärlig och berätta för kunden att ringen är NY. Detta sker även i vissa fall med guldringar.
    Hittar man en som kan jobba i titan är det ju jättebra men man bör ju kolla upp det innan man köper sin ring.
    Missuppfatta mig inte, jag GILLAR titan men jag vet oxå hur det funkar i branchen.
  • midsommarvigsel

Jag vet inte hur dom gör på det företaget, dom kanske har möjlighet att ändra ringarna. Är du osäker kan du ju maila och fråga.
    Vi byter iallfall ut ringen mot en helt ny ring ( inte vi men leverantören..)
    Det är ganska blandad ålder, men mer yngre än äldre är det nog.
    Jag skulle kunna tänka mig en titan ring om det inte vore så att jag hittat min dröm ring redan ;)
    Välj en ring som du trivs med nu, man vet ju inte vad man har för smak om tio år, och tror inte du kommer tycka den är billigt krafs.
    Fråga på bara, kul om jag kan hjälpa till :)

Svar på tråden titan v/s gulguld, vilket är finast å håller i längden?