Inlägg från: lilla jag |Visa alla inlägg
  • lilla jag

Tips till Tebröllop!

Vi kommer endast ha en fika efter vigseln. Det blir massa hembakt och sen en riktigt fin bröllopstårta. Helt alkoholfritt och barn är välkomna. Det kommer nog bli (hoppas jag iaf) en riktigt mysig stämning på fikan utan tvång för nånting mer än att umgås och ha trevligt.
    Det är bara 4 veckor kvar nu så jag håller på att planera mina bak in i minsta detalj. Ska bli så kul  att baka massor.
    Har du funderat nåt på vad du vill baka?

• lilla jag

TS: Vi ska gifta oss i ett litet kapell i vår hemstad. Det blir 70 gäster så vi fyller kapellet vilket vi tror blir riktigt mysigt. Fikan ska vi ha i en bygdegård ca 6 km därifrån. Vi satsar inte så mycket på påkostad dekoration i lokalen men lite pynt blir det på borden.
    Det blir en buffé med hembakt i olika former och efter det blir det en bröllopstårta från Steinbrenner och Nyberg.
    Vi har ingen toastmaster så vi hoppas på att om nån vill hålla tal så ska det bli lite spontant under tiden. Det kommer att vara många små barn med på tillställningen så det kommer nog att vara high life utav allt socker.
    Ska ni ha nån toastmaser eller liknande? Eller gör ni en chansning som vi?

• lilla jag
    TS: Vi ska också tacka alla för att dom kommer och lite info om sockerfria alternativ mm vid välkomstskålen. Vi har valt att inte ha nån bordsplacering eftersom det kommer vara så många barn med så vi tyckte att det blir lättast för alla inblandade. Det tråkiga är ju att folk kommer inte prata med lika många främlingar då men det känns som att det får bli som det blir. Hur kommer ni göra med bordsplaceringar? Eller känner alla varandra redan?
Svar på tråden Tips till Tebröllop!