• raring

Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(

Nu har jag provat massor med läppstift, men alla - ALLA - rinner ut efter en stund. Jag vill gärna ha ett riktigt rött läppstift och har provat tex MAC Russian Red (matt som som ska sitta länge) och nu senast Elizabeth Arden Ceramide Ultra Lipstick i färgen Brick.

Jag är inte 50 år med fullt av veck runt läpparna men ändå dröjer det inte länge innan läppstiften börjar blöda. Detta även om jag använder läpppenna och pudrar emellan och alkla "vanliga" tricks. Det från MAC är väl någorlunda kyssäkta dock vilket är bra med läpparna blir torra som fnöske efter ett par timmar. Det från Arden är inte kyssäkta på något sätt. Däremot kladdar det inte av sig på glas.

Nu - ge mig era bästa _beprövade_ tips! Det måste ju finnas något som funkar...

• Svar på tråden Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(
  • raring

Bra tips med att använda bara läppenna!! det ska jag prova! (vet att jag gjorde det på högstadiet, men "tricket" har fallit i glömska) Upplever ni inte att läpparna blir torra då?

Lipfinity har jag inte provat, men kanske värt att göra det också. Dock har jag sett en del personer med lipfinity som har haft ganska "plastiga" färger, men det finns kanske mycket att välja på?

Jag tar till mig detta, men gärna fler tips!!

• raring
    förlovadflicka skrev 2011-10-14 16:23:59 följande:
    Lipfinty är hur bra som helst, höll hela bröllopsdagen och färgar inte av sig! Jag har det som är i två steg, ett med färg som man tar på bara en gång, sedan väntar man 60 sek tills det torkat och tar på typ ett gloss (som är lite lypsylliknande) som man fyller på med resten av dagen. Bara läpparna inte torkar helt för då kan det börja smula och det är inte kul! Men det är lätt bästa läppstiftet jag har, har det i tre nyanser som alla ser väldigt naturliga ut :)
    vilka nyanser ska man satsa på då? tips? Jag såg att du var sjukt snygg på dina bilder hade du sminkat själv eller använde din makeup-person lipfinity som standard?
  • raring
    Drömbröllop12 skrev 2011-10-14 14:42:34 följande:
    Använd bara MUS läppenna, kalasfint!
    kanske en knäpp fråga, men vad är MUS? Makeup store? eller är det ett märke som heter MUS? *inte så bra på sånt där med smink*
  • raring
    Jeni skrev 2011-10-14 19:52:02 följande:
    Förlåt nu såg jag att andra tipsat om lipfinity med nån slags gloss men denna jag har är en annan, man smetar på en gång och den håller , kika in länken

www.kicks.se/max-factor/lipfinity-lip-tint-p1...
    verkar intressant. jag får kolla in detta också. men jag ska kolla på primers också. jag vill ju inte behöva slänga alla dyra läppstift jag har köpt utan kunna använda dem till vardags även om det nu inte blir till bröllopet.
  • raring

När du menar fyll i med läppenna, menar du då fylla i hela läpparna eller bara konturerna. För att fylla i konturerna bara funkar inte på mig - källstudiet blöder ändå - även de från MAC. Concealer har jag inte provat så det får jag göra.

• raring

Skriver på mobilen, så källstudiet = läppstiftet

• raring

Någon som provat primer från bodyshop?? Den är ju ganska billig jämfört med andra primers jag sett. Men man får kanske vad man betalar för?

• raring
    mariefarah se skrev 2011-10-17 12:46:16 följande:
    Hej hej!
    har inte lästa alla svar så jag vet inte om ngn redan har rekommenderat, men Make up store har ett nagelacksliknande primer som man tar runt läppkonturen, så kletar inte läppstiftet ut. Det heter "Lipstick sealer" Lycka till!
    Marie
    ah! bra tips! det ska jag prova!! har du provat denna själv?
  • raring
    förlovadflicka skrev 2011-10-14 16:47:07 följande:
    Ohh, tack vad glad jag blir, jag sminkade nämligen mig själv!! Nyansen jag hade då heter Glistening, den är svagt röd med en aning skimmer i. Fyndade den för 60 kr och de andra nyanserna jag har har jag också köpt på rea. Det verkar som att just de med två steg är på väg ut ur sortimenten, så passa på! :)
    Hej! Nu har jag köpt Glistening som du tipsade om och den sitter absolut fast utan att kladda och den smakar i mitt tycke inte heller illa. Dock så fanns det ingen lipfinity i den nyansen jag skulle vilja ha till bröllopet men denna blir toppen till vardags! Nu blir det till att prova sån där "sealer" också
  • raring

Idag ska jag till stan och köpa den där lipstick sealern! Hoppas att den funkar bra nu, för jag vill kunna använda mina snygga ( och dyra) läppstift utan att se ut som en clown efter en timme. Undrar varför det flyter ut på vissa men inte på andra. Jag har provat alla trix med puder och pennor och allt möjligt. Kanske har jag varmare läppar än vanligt och smälter läppstiftet?

• raring

Här kommer en liten sammanställning av mina tester i jakten på det perfekta röda läppstiftet som SITTER hela dagen utan att rinna, har perfekt färg och känns bekvämt:

++++ Chanel Läppstift, Rouge Allure Velvet, nyans: 39.
    Omdöme: Jättefin och elegant färg som inte rinner och som  känns hyffsat bekvämpå läpparna. Håller inte hela dagen utan behöver bättras på efter att man ätit. Plus för att det inte gör märken på kaffekoppar eller blivande makar

+++ MAC Läppstift, Matte, nyans: Russian Red.
    Omdöme: Sitter relativt bra även och behöver inte direkt bättra på under dagen, men det känns tort och ganska obehagligt på läpparna som blir fnasiga framåt eftermiddagen. Är inte heller helt nöjd med färgen. Den är väldigt röd och känns som att den passar bäst på en 22-årig rocktjej och inte på en 33-åring på ett bröllop.

++ MaxFactor tvåkomponentsläppstift, Lipfinity, nyans: Glistening.
    Omdöme: opålitlig då den vissa dagar sitter fantastiskt och ser jättesnygg ut och är helt problemfri medans den andra dagar smular och flagar av och rynkar sig. Nyansen är naturlig och fin, fast inte riktigt röd. Den är fullständigt kyssäkta och känns inte uttorkande vilket är ett stort plus.

++ Elizabeth Arden Läppstift, Ceramide Ultra Lipstick, nyans: "Brick".
    Omdöme: Den finaste nyansen av röd och den känns väldigt behaglig och trevlig på läpparna, men den flyter väldigt snabbt ut även om man använder läppenna, redan inom en halvtimme har läppstiftet vandrat iväg. Läppstiftet sitter överlag dåligt och man får bättra på ofta om det ska se okej ut. Lämnar dock inte avtryck på glas eller sambo, konstigt nog.

++ MAC Läppenna
    Omdöme: Att ha bara läppenna gör läppnyansen lite "död" i färgen och det känns fruktansvärt torrt och otrevligt redan efter en kort stund. Flyter inte ut, men passar bäst sur-dagar eftersom det är för obekvämt att le :-/

Test av komplement:
     ++ Make Up Store, Lip sealer (penslas på konturerna för att förhindra att det flyter ut)
    Omdöme: Hindrar absolut att läppstiftet flyter ut. När man lägger på det så suddas kanten på läppstiftet ut en liten aning så får underkänt om man vill ha en väldigt skarp kontur. Känns obehagligt att ta på. Om man har det tillsammans med ett läppstift som inte sitter så bra så får man passa sig så att man inte ser ut som en clown efter en stund med _bara_ en läppkontur kvar på läpparna när man käkat upp själva läppstiftet :-/
    Har provat att pensla över hela läpparna, men det fungerade inte.

om ni andra har bra "testfakta" så fyll gärna på! 

Svar på tråden Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(