• raring

Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(

Nu har jag provat massor med läppstift, men alla - ALLA - rinner ut efter en stund. Jag vill gärna ha ett riktigt rött läppstift och har provat tex MAC Russian Red (matt som som ska sitta länge) och nu senast Elizabeth Arden Ceramide Ultra Lipstick i färgen Brick.

Jag är inte 50 år med fullt av veck runt läpparna men ändå dröjer det inte länge innan läppstiften börjar blöda. Detta även om jag använder läpppenna och pudrar emellan och alkla "vanliga" tricks. Det från MAC är väl någorlunda kyssäkta dock vilket är bra med läpparna blir torra som fnöske efter ett par timmar. Det från Arden är inte kyssäkta på något sätt. Däremot kladdar det inte av sig på glas.

Nu - ge mig era bästa _beprövade_ tips! Det måste ju finnas något som funkar...

• Svar på tråden Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(
  • Drömmaren

Jag har haft samma problem. Men jag använder bara läpppenna nu. Beror ju naturligtvis på om du ska haven varm eller kall nyans. Men jag använder Face läpppenna Karin. Jag målar rejält över hela läpparna. Sitter som berget, mycket bättre än läppstift. Sen glammar jag inbland upp det med ett laget läppglans eller lipsyl för en blankare finish! Lycka till!!

• EmmaStina

Max factors lipfinity läppstift sitter som berget. Går knappt att tvätta bort med remover.
    Det är tvådelat, färgen appliceras på samma sätt som ett läppglans med en liten "kudde-dutt" på en pinne. Sedan ska det torka och sen har man ett stick som e nästan som ett läppcerat över som ger lite glans.

Viktigt är att peela och skrubba bort döda hudrester på läpparna ordentligt innan annars blir det lite grynigt på läpparna.

Har dock ingen aning om vad de har för färger på sina läppstift.

• Drömbröllop12

Använd bara MUS läppenna, kalasfint!

• ClaraH

Jag använder också läppenna, just nu MUS. Jag upplever inte att läppstiftet flyter ut. och jag är 47 år (fast utan rynkor runt munnen Cool). Sedan använder jag ett märke som heter House of Colour, men det säljs inte i butik utan på nätet. Läppstiftet är ganska torrt så det brukar sitta på plats, men jag tycker inte jag har problem med andra läppstift elller läppglans heller om jag använder läppenna, såvida jag inte äter något förstås.

Jag har också använt Lipfinity, men jag tycker det blir obehagligt torrt efter några timmar och så har jag inte hittat någon bra kulör till mig, men det sitter ju annars som berget. Jag har fått tips om att det ska appliceras tunt och att man inte ska bita ihop läpparna innan det torkar.

• raring

Bra tips med att använda bara läppenna!! det ska jag prova! (vet att jag gjorde det på högstadiet, men "tricket" har fallit i glömska) Upplever ni inte att läpparna blir torra då?

Lipfinity har jag inte provat, men kanske värt att göra det också. Dock har jag sett en del personer med lipfinity som har haft ganska "plastiga" färger, men det finns kanske mycket att välja på?

Jag tar till mig detta, men gärna fler tips!!

• förlovadflicka

Lipfinty är hur bra som helst, höll hela bröllopsdagen och färgar inte av sig! Jag har det som är i två steg, ett med färg som man tar på bara en gång, sedan väntar man 60 sek tills det torkat och tar på typ ett gloss (som är lite lypsylliknande) som man fyller på med resten av dagen. Bara läpparna inte torkar helt för då kan det börja smula och det är inte kul! Men det är lätt bästa läppstiftet jag har, har det i tre nyanser som alla ser väldigt naturliga ut :)

• raring
    förlovadflicka skrev 2011-10-14 16:23:59 följande:
    Lipfinty är hur bra som helst, höll hela bröllopsdagen och färgar inte av sig! Jag har det som är i två steg, ett med färg som man tar på bara en gång, sedan väntar man 60 sek tills det torkat och tar på typ ett gloss (som är lite lypsylliknande) som man fyller på med resten av dagen. Bara läpparna inte torkar helt för då kan det börja smula och det är inte kul! Men det är lätt bästa läppstiftet jag har, har det i tre nyanser som alla ser väldigt naturliga ut :)
    vilka nyanser ska man satsa på då? tips? Jag såg att du var sjukt snygg på dina bilder hade du sminkat själv eller använde din makeup-person lipfinity som standard?
  • raring
    Drömbröllop12 skrev 2011-10-14 14:42:34 följande:
    Använd bara MUS läppenna, kalasfint!
    kanske en knäpp fråga, men vad är MUS? Makeup store? eller är det ett märke som heter MUS? *inte så bra på sånt där med smink*
  • Sara 120707

Jag kan rekommendera Elfs lipprimer. Gör att det sitter bättre och så blir läpparna hudfärgade vilket gör att man kan forma de lite mer med läppennan sen.

• Drömmaren

Jag har också använt lipfinity och jag är inte lika övertygad som er andra.

Dels smakar det väldigt illa, kemiskt. Och sen har åtminstone jag upplevt att det blir grynigt efter ett tag. Visst sitter delar av pigmentet kvar länge men jag är som sagt inte helt nöjd.

Primer och/eller läpppenna skulle jag satsat på. och som sagt ett läppglans eller lipsyl övanpå för att mjuka upp lite.

Svar på tråden Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(