• raring

Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(

Nu har jag provat massor med läppstift, men alla - ALLA - rinner ut efter en stund. Jag vill gärna ha ett riktigt rött läppstift och har provat tex MAC Russian Red (matt som som ska sitta länge) och nu senast Elizabeth Arden Ceramide Ultra Lipstick i färgen Brick.

Jag är inte 50 år med fullt av veck runt läpparna men ändå dröjer det inte länge innan läppstiften börjar blöda. Detta även om jag använder läpppenna och pudrar emellan och alkla "vanliga" tricks. Det från MAC är väl någorlunda kyssäkta dock vilket är bra med läpparna blir torra som fnöske efter ett par timmar. Det från Arden är inte kyssäkta på något sätt. Däremot kladdar det inte av sig på glas.

Nu - ge mig era bästa _beprövade_ tips! Det måste ju finnas något som funkar...

• Svar på tråden Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(
  • förlovadflicka
    raring skrev 2011-10-15 09:29:38 följande:
    Skriver på mobilen, så källstudiet = läppstiftet
    Hahaha, jag undrade verkligen vad källstudiet var men kände mig dum och vågade inte fråga xD
  • Humlan
    Drömmaren skrev 2011-10-14 16:46:15 följande:

Jag har också använt lipfinity och jag är inte lika övertygad som er andra.

Dels smakar det väldigt illa, kemiskt. Och sen har åtminstone jag upplevt att det blir grynigt efter ett tag. Visst sitter delar av pigmentet kvar länge men jag är som sagt inte helt nöjd.

Primer och/eller läpppenna skulle jag satsat på. och som sagt ett läppglans eller lipsyl övanpå för att mjuka upp lite.

Håller med dig-Nej usch för detta hemska läppstift
  • baby freeze

Det är högst individuellt det där med vilket läppstift som funkar, och om tricks som läppenna och concealer verkligen håller färgen på plats. Man får nog testa lite olika. Är det någon som har använt sån där grej som man penslar över sminket för att liksom limma fast det?

• Sara 120707

Maxfactors lipfinity LipTint är faktiskt bra. Väldigt annorlunda det är mer som en tuschpenna än ett läppstift.

Kan varanågot att testa. Det lär iaf inte blöda.

Men tänk på att läpparna inte får vara torra då kan det bli ojämnt.

• Yasse

Make-up store har nåt man "duttar" på läpparna för att det ska hålla länge, Funkade för mig:)

• baby freeze

Låter som det jag undrar om, kommer du ihåg eller kan kolla vad det heter?

Yasse skrev 2011-10-15 12:55:30 följande:
    Make-up store har nåt man "duttar" på läpparna för att det ska hålla länge, Funkade för mig:)
  • Yasse
    baby freeze skrev 2011-10-15 13:08:06 följande:
    Låter som det jag undrar om, kommer du ihåg eller kan kolla vad det heter?
    Minns inte, köpte inte med mig det , men helt övertygad om att du bara kan fråga i butiken:) så har dem svaret! Jag minns att det kittlade till lite när de kom på läpparna, kanske kan vara vägledande när du frågar:) Lycka till !!
  • baby freeze
    raring skrev 2011-10-15 09:29:38 följande:
    Skriver på mobilen, så källstudiet = läppstiftet
    Sjukt kul! Är det ett ord man använder oftare än läppstift alltså?
  • baby freeze
    Yasse skrev 2011-10-15 13:13:11 följande:
    Minns inte, köpte inte med mig det , men helt övertygad om att du bara kan fråga i butiken:) så har dem svaret! Jag minns att det kittlade till lite när de kom på läpparna, kanske kan vara vägledande när du frågar:) Lycka till !!
    Ok, ja jag får gå dit och testa. Tack!
  • Jane
    baby freeze skrev 2011-10-15 10:49:04 följande:

Det är högst individuellt det där med vilket läppstift som funkar, och om tricks som läppenna och concealer verkligen håller färgen på plats. Man får nog testa lite olika. Är det någon som har använt sån där grej som man penslar över sminket för att liksom limma fast det?

Så att sminket inte blir kladdigt eller rinner? nej har inte testat men jag har hört om någon liknande spray som make-up artister använder. Vet du vart man får tag på penselgrejen du pratar om?
Svar på tråden Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(