• raring

Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(

Nu har jag provat massor med läppstift, men alla - ALLA - rinner ut efter en stund. Jag vill gärna ha ett riktigt rött läppstift och har provat tex MAC Russian Red (matt som som ska sitta länge) och nu senast Elizabeth Arden Ceramide Ultra Lipstick i färgen Brick.

Jag är inte 50 år med fullt av veck runt läpparna men ändå dröjer det inte länge innan läppstiften börjar blöda. Detta även om jag använder läpppenna och pudrar emellan och alkla "vanliga" tricks. Det från MAC är väl någorlunda kyssäkta dock vilket är bra med läpparna blir torra som fnöske efter ett par timmar. Det från Arden är inte kyssäkta på något sätt. Däremot kladdar det inte av sig på glas.

Nu - ge mig era bästa _beprövade_ tips! Det måste ju finnas något som funkar...

• Svar på tråden Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(
  • förlovadflicka
    raring skrev 2011-10-14 16:28:07 följande:
    vilka nyanser ska man satsa på då? tips? Jag såg att du var sjukt snygg på dina bilder hade du sminkat själv eller använde din makeup-person lipfinity som standard?
    Ohh, tack vad glad jag blir, jag sminkade nämligen mig själv!! Nyansen jag hade då heter Glistening, den är svagt röd med en aning skimmer i. Fyndade den för 60 kr och de andra nyanserna jag har har jag också köpt på rea. Det verkar som att just de med två steg är på väg ut ur sortimenten, så passa på! :)
  • Lenblo

Skulle man inte tycka om ovanstående kan man alltid testa Body shops lip and cheek stain. Färgar närmast in läpparna. När det torkat får man gnugga av färgen (tillsammans med ett cellager). Man får ingen glans, så i likhet med lipfinity får man fylla på med valfritt läppglans under dagen.

• förlovadflicka
    Lenblo skrev 2011-10-14 18:17:56 följande:
    Skulle man inte tycka om ovanstående kan man alltid testa Body shops lip and cheek stain. Färgar närmast in läpparna. När det torkat får man gnugga av färgen (tillsammans med ett cellager). Man får ingen glans, så i likhet med lipfinity får man fylla på med valfritt läppglans under dagen.
    Jag får väldigt torra läppar av den, även om jag har gloss över... :S
  • Jane

Har inte läst tråden och sett vad andra tipsat om, men Max Factor lipfinity lasting lip tint är BÄST!!! Jag har en rosa nyans som ser väldigt naturlig ut och den sitter hur länge som helst, vill man bli av med färgen måste man nästan gnugga läpparna med tvål och vatten Flört

• Jane
    Jeni skrev 2011-10-14 19:48:44 följande:
    Har inte läst tråden och sett vad andra tipsat om, men Max Factor lipfinity lasting lip tint är BÄST!!! Jag har en rosa nyans som ser väldigt naturlig ut och den sitter hur länge som helst, vill man bli av med färgen måste man nästan gnugga läpparna med tvål och vatten Flört
    Förlåt nu såg jag att andra tipsat om lipfinity med nån slags gloss men denna jag har är en annan, man smetar på en gång och den håller , kika in länken

http://www.kicks.se/max-factor/lipfinity-lip-tint-p14687
  • raring
    Jeni skrev 2011-10-14 19:52:02 följande:
    Förlåt nu såg jag att andra tipsat om lipfinity med nån slags gloss men denna jag har är en annan, man smetar på en gång och den håller , kika in länken

www.kicks.se/max-factor/lipfinity-lip-tint-p1...
    verkar intressant. jag får kolla in detta också. men jag ska kolla på primers också. jag vill ju inte behöva slänga alla dyra läppstift jag har köpt utan kunna använda dem till vardags även om det nu inte blir till bröllopet.
  • Nikkita
    Drömmaren skrev 2011-10-14 16:46:15 följande:

Jag har också använt lipfinity och jag är inte lika övertygad som er andra.

Dels smakar det väldigt illa, kemiskt. Och sen har åtminstone jag upplevt att det blir grynigt efter ett tag. Visst sitter delar av pigmentet kvar länge men jag är som sagt inte helt nöjd.

Jag håller fullständigt med dig om detta, precis såhär upplevde jag Lipfinity oxå! 

Använder själv inte mkt läppstift nu för tiden & har aldrig haft problem med att det rinner, men tycker att läppenna brukar täcka bra & kladda mindre rent generellt Glad
  • augustesen

Det bästa man kan göra för att läppstiftet ska hålla och inte blöda är..
    1. peela läpparna så dom är mjuka
    2. fyll i dem med läppenna
    3. applicera läppstiftet
    4. släng ev på gloss
    5. använd concealer för att "ringa in läpparna", läpparn sticker också ut mer
    Håller garanterat!
    MAC´s läppstift tycker jag är grymma, luktar gott också :) Lipinfinity fungerar inte alls på mig :p

• raring

När du menar fyll i med läppenna, menar du då fylla i hela läpparna eller bara konturerna. För att fylla i konturerna bara funkar inte på mig - källstudiet blöder ändå - även de från MAC. Concealer har jag inte provat så det får jag göra.

• raring

Skriver på mobilen, så källstudiet = läppstiftet

Svar på tråden Seriöst - finns det verkligen inget BRA läppstift??? Börjar ge upp :-(