Inlägg från: ewaulrica |Visa alla inlägg
  • ewaulrica

Kaffe till efterrätt och kaffe till tårtan?

thejon skrev 2011-10-15 16:51:29 följande:

Serverar ni kaffe till både efterrätten och tårtan? Finns de någon slags efterrätt som man inte behöver ha kaffe till? Dricker inte själv kaffe så har ingen aning :)

Vi ska ha buffé till bröllopsmiddagen. Kan inte bestämma om vi ska ha efterrätt och senare tårta eller bara tårta. Om vi väljer bara tårta vill jag inte ha den som dessert utan senare efter en bensträckare och til dansen. Skulle helst vilja ha något litet att bjuda på efter buffén då, t. ex en liten chokladbit som ligger vid dukningen och som gästen kan ta när den vill. Men då finns det en del som tycker att man måste ha kaffe till den.... vad tycker ni ??

haha..jag har samma dilemma! vi ska inte ha buffé dock utan förrätt och varmrätt, men vi hoppade efterrätten av någon anledning, eftersom vi tyckte att tårtan på nåt vis blev efterrätten.. men vi börjar ångra oss lite nu! men jag funderar över samma, då måste man ju typ ha kaffe till efterrätten också, och avec.. eller? funderade på att göra nåt litet i ett litet glas, typ citronfromage eller någon god chokladmousse kanske..
Svar på tråden Kaffe till efterrätt och kaffe till tårtan?