• RiNa

Ytterplagg.

Jag gifter mig i februari och behöver ett varmt men snyggt ytterplagg att ha över klänningen vid transport och fotografering utomhus. Har ingen aning om vad jag ska ha. Vad har ni andra vinterbrudar?

• Svar på tråden Ytterplagg.
  • Moon River

Gifter mig i mars och har samma funderingar.
    Har funderat på en sån där pälscape men det räcker kanske inte om det är riktigt kallt?
    Vi ska ju ta några utomhusbilder och så men jag vill absolut inte bli förkyld eller sjuk för vi åker på bröllopsresa veckan efter bröllopet.

• pärlan01

hoppar in här jag med, vet heller inte vad ja ska ha på mej gifter mej i januari.
    Hittar varken skor eller kappa än. {#emotions_dlg.flower}

• filibustern

har samma fundering, för jag är allmänt frusen av mig... men hon jag ska köpa min klänning av hade en pälsjacka jag kunde få köpa också. har dock inte sett den än... 

• Chicita

Jag skulle ha satsat på en lång vit mantel i Ylle, gärna lätt fodrad. Kanske med huva.
    Känner man någon som kan sy typ raksöm på symaskinen så klarar dom av att sy en mantel. Finns bra mönster på mantlar här:

http://www.kuppjirk.se/ (dräkttillbehör - Mönster)

http://handelsgillet.se/shop/advanced_search_result.php?keywords=Mantel&search_in_description=1&inc_subcat=1&osCsid=tlik6mdnlpl24lhnlj3ftjhg97

Mantel är både praktiskt då man kan ha det utanpå alla sorters kläder och klänningar. Har man en stor princessklänning så gör man kilarna till manteln lite vidare så man kan få ihop den i framkant utan att behöva blåhålla i den. Och sen ger den mycket mer värme än man kanske kan tro.
    Ok det är ju inte som en täckjacka... men hur snygg är en täckjacka då om man vill fota ute Tungan ute

• RiNa
    Chicita skrev 2011-10-16 10:40:40 följande:
    Jag skulle ha satsat på en lång vit mantel i Ylle, gärna lätt fodrad. Kanske med huva.
    Känner man någon som kan sy typ raksöm på symaskinen så klarar dom av att sy en mantel. Finns bra mönster på mantlar här:

www.kuppjirk.se/ (dräkttillbehör - Mönster)

handelsgillet.se/shop/advanced_search_result....

Mantel är både praktiskt då man kan ha det utanpå alla sorters kläder och klänningar. Har man en stor princessklänning så gör man kilarna till manteln lite vidare så man kan få ihop den i framkant utan att behöva blåhålla i den. Och sen ger den mycket mer värme än man kanske kan tro.
    Ok det är ju inte som en täckjacka... men hur snygg är en täckjacka då om man vill fota ute Tungan ute
    Har provat ett par mantlar men med min kroppsform och klänningen ser jag ut som en tunna tyvärr. Lika bred som kort. Annars tycker jag det är jättefint, provade en som gav lite sagan om ringen-känsla, jättefin när den hängde på galgen...
  • Chicita
    RiNa skrev 2011-10-16 11:17:03 följande:
    Har provat ett par mantlar men med min kroppsform och klänningen ser jag ut som en tunna tyvärr. Lika bred som kort. Annars tycker jag det är jättefint, provade en som gav lite sagan om ringen-känsla, jättefin när den hängde på galgen...
    Du kan ju alltid svepa manteln åt sidan när du fotas så klänningen syns, och mellan fotona så drar du den om dig. Mycket enklare än att hålla på med nån jacka i alla fall...
    Mantlar är ju inte menade att vara figursydda direkt... Flört

En sån där liten pälsbolero kan ju vara snyggt om den har rätt längd för din kroppstyp. men då får du ju nästan ha några mamelucker eller nåt under klänningen ändå
  • Januaribrud

Jag gifter mig i januari och jag köpte en fuskpälsjacka som jag hittade i en "vanlig" affär. Finns ju mycket sådant i affärerna nu. Jag ville inte lägga massa pengar på en cape som man aldrig använder mer. Den här jackan är fin nog för mitt bröllop men kan även användas till jeans senare om man vill. Vet också några som har beställt fina pälsboleros och liknande från lightinthebox och varit nöjda.
  • RiNa
    Januaribrud skrev 2011-10-16 12:22:48 följande:

Jag gifter mig i januari och jag köpte en fuskpälsjacka som jag hittade i en "vanlig" affär. Finns ju mycket sådant i affärerna nu. Jag ville inte lägga massa pengar på en cape som man aldrig använder mer. Den här jackan är fin nog för mitt bröllop men kan även användas till jeans senare om man vill. Vet också några som har beställt fina pälsboleros och liknande från lightinthebox och varit nöjda.
    Precis något sånt jag letar efter! =) Vad var det för affär?
  • Evelinas

Jättefin!! Var har du köpt den?
  • pärlan01

åå vad fin den va.
Svar på tråden Ytterplagg.