• Jane

Vad hade/kommer ni att ha för smyckesset på bröllopet?

Vad hade ni eller kommer ni att ha för smyckesset på bröllopet?
    Jag vet själv inte riktigt vad jag vill ha, så tipsa gärna.

Lägg gärna upp bilder på halsband, armband, örhängen, tiara och övriga smycken.

• Svar på tråden Vad hade/kommer ni att ha för smyckesset på bröllopet?
  • Jane
    Mrs S 2012 skrev 2011-10-19 13:29:28 följande:
    Jag klickade hem detta för 35:- inkl frakt på Ebay igår!
    Antingen är det jättefint eller plastigt och hemsk, men för 35:- kände jag att jag kunde chansa!
    Kommer att ha en ganska enkel v-ringad klänning.

Wow! Ser jättefint ut, jag har tänkt mig något liknande detta eller något med stenar, men det här ser jättefint ut! Om du har en ganska enkel klänning kommer nog detta lyfta upp utstyrseln ännu mer Glad jag har faktiskt aldrig handlat på ebay, blocket eller liknande men jag vill kunna för man hittar ju fynd, måste lära mig.
  • Jane

lilja: Gillar dem skarpt! :)

baby freeze: jättevackert halsband!

Jag vet inte om jag ska köra på Hollywood-stilen med bling eller om jag ska köra med vintage som jag verkligen gillar. Jag hade tänkt köpa brosch-liknande (som första bilden) för att göra en fascinator med flor av och ha i håret. Och då köra med tidlösa pärlor (andra bilden) eller mer "diamantliknande"(tredje bilden).

Vad tycker ni?

• Jane
    SloveP skrev 2011-10-20 10:31:41 följande:
    Dessa har jag köpt (redan)...Fast mina är silver inte dessa mörkare...
    Wow! Gillar dem, var är dom köpta?
  • Jane
    baby freeze skrev 2011-10-20 14:19:06 följande:

Vad tror du om denna då?

www.etsy.com/listing/72253837/vintage-14k-yel...

Hittade den när jag sökte på vintage amethyst pendant och tycker den är helt och hållet ljuvlig! Jag ahde slagit till på den...

Ja halsbandet var verkligen vackert och billigt! Slå till Sandraa, om det är något sådant du ska ha Glad
  • Jane
    operfekt skrev 2011-10-20 18:25:02 följande:
    Nu blev jag lite tveksam, har tänkt ha "svävande pärlor" men ett lila halsband kanske skulle funka också ( har ju också lila som färg =) )
    svävande pärlor??  hur ser dom ut? :)
  • Jane
    Irma82 skrev 2011-10-22 11:52:13 följande:
    Svävande pärlor är sådana som jag ska ha ..se bilden ovan ;) De är "svävande" vackra , skira, romantiska och underbara... om du frågar mig! :)
    ja ja då förstår jag! ;)
  • Jane
    marimekko86 skrev 2011-10-23 00:29:29 följande:
    Men ååååh, glömde ju bilderna.!

Armbandet. Har två länkar också som kommer sitta på armbandet. Två länkar från ett annat armband från pilgrim som jag fick av min blivande man första julen vi var tillsammans, våra två bokstäver Hårbandet som kommer sitta på sniskan litegranna till utsläppt lockigt hår.!
    Ja det kommer bli snyggt, tycker du har valt för tydliga och stora smycken för att annars vara ovan smyckesbärare. Det är bra att du tar risker, det kommer bli jättefint!
    dumbulle skrev 2011-10-22 18:49:15 följande:

Detta smyckeset skall jag bära vid vårt bröllop:) med färgtema vitt, svart och rött!
    Jättefint, jag älskar verkligen rött! Vart har du köpt det?
  • Jane
    KhiraLii skrev 2011-10-23 12:18:27 följande:
    Jag letar efter Art Deco-smycken till min uppsättning. Jag har ett riktigt gammalt armband ifrån farmor som förmodligen är ifrån 30-40 talet och jag försöker hitta örhängen som skulle tänkas matcha detta. Min vigselring skall även den tillverkas i art decostil bla med en päronformad diamant så jag tänkte örhängena skulle vara päron/droppformade.

Till håret skall jag ha en fascinator med fjädrar och någon passande brooch vilket har visat sig vara det absolut svåraste att hitta. Något halsband skall jag inte ha då min klänning är halterneck men skulle jag ångra mig så har jag ärvt ett halsband, även det från farmor, som i stort sett är identiskt med det Babe Freeze skall ha.

Hela bröllopet skall gå i vintagetema kan jag tillägga och klänningen är helt i spets, ganska figurnära.
    Det låter jättebra! Jag ska också ha fascinator med flor hade jag tänkt. Jag har varit ute på nätet och kollat men jag hittade inte något jag gillar, så jag fortsätter att leta inspiration sen ska jag göra en själv. Då hade jag tänkt köpa tyll, nät och pärlor och liknande från sybutiken och sen köpa en fin brooch man kan sätta fast, så det är ett tips.
Svar på tråden Vad hade/kommer ni att ha för smyckesset på bröllopet?