Inlägg från: baby freeze |Visa alla inlägg
  • baby freeze

Vad hade/kommer ni att ha för smyckesset på bröllopet?

Kommer att ha ett ärvt halssmycke i form av en akvamarin på silverkedja och vet inte riktigt vilken slags örhängen jag ska ha. Det är ganska stort, så jag vill nog inte ha särskilt stora örhängen. Kanske bara små stift av nåt slag.

• baby freeze
    Sandraaa skrev 2011-10-20 11:53:57 följande:
    Underbart vackert! Letar efter ngt liknande på nätet fast med lila sten...

Tack! Jag är jätteglad att jag har det. Känns kul att kunna använda gamla saker.

Vad tror du om denna då?

http://www.etsy.com/listing/72253837/vintage-14k-yellow-gold-amethyst-diamond?ref=v1_other_2

Hittade den när jag sökte på vintage amethyst pendant och tycker den är helt och hållet ljuvlig! Jag ahde slagit till på den...

• baby freeze
    SloveP skrev 2011-10-20 14:47:31 följande:
    Då har du ju både något gammalt och något blått ;)
    Jajjamen. Och "fått" är det ju också.. Ska ha nåt lånat också, för att helgardera.
  • baby freeze
    KhiraLii skrev 2011-10-23 12:18:27 följande:
    Jag letar efter Art Deco-smycken till min uppsättning. Jag har ett riktigt gammalt armband ifrån farmor som förmodligen är ifrån 30-40 talet och jag försöker hitta örhängen som skulle tänkas matcha detta. Min vigselring skall även den tillverkas i art decostil bla med en päronformad diamant så jag tänkte örhängena skulle vara päron/droppformade.

Till håret skall jag ha en fascinator med fjädrar och någon passande brooch vilket har visat sig vara det absolut svåraste att hitta. Något halsband skall jag inte ha då min klänning är halterneck men skulle jag ångra mig så har jag ärvt ett halsband, även det från farmor, som i stort sett är identiskt med det Babe Freeze skall ha.

Hela bröllopet skall gå i vintagetema kan jag tillägga och klänningen är helt i spets, ganska figurnära.
    Vad kul! Jag såg en brud i Martha Stewart tidningen som också hade ett sånt halsband. Det var tydligen väldigt inne på 20-talet. Jag har jättesvårt att komma på vad som skulle vara snyggt till som örhängen dock?
Svar på tråden Vad hade/kommer ni att ha för smyckesset på bröllopet?