• Niini

Ringen-viktigast eller inte?

Ringen är för mig nog bland det viktigaste, den ska man se på i flera tiotals år. Den ska vara snygg, något speciellt men ändå inte så jag tröttnar. När vi började planera bröllop kollade jag på ringar som kostade ca 1300€ o fnös, varför i hela världen skulle man betala så mycket för en ring. Hade tänkt satsa mer på dem i 500€-klassen. Dock spelade inte priset så stor roll i slutänden, då det viktigaste ändå var att vi fick ringarna som vi helst ville ha.

Både maken o jag har förlovnings- och vigselring. Förlovningsringarna är släta rundade rosaguldsringar. Min vigselring är en rundad i vitguld med 6 mindre diamanter o en större. Makens vigselring är hälften rosa guld o hälften hamrat matt vitguld.

• Niini
    MsChevy skrev 2011-10-21 09:21:51 följande:
    Åh va vackra era ringar är!
    Rosaguld, är det ett tåligt material?
    Tack :) Rosa guld borde vara ungefär lika tåliga som vanliga gulguld. Har haft förlovningsringarna sedan -06, o jag skulle inte säga de blivit sådär överdrivet skråmiga trots att vi så gott som aldrig tagit dem av oss. Dock fick jag en rätt ordentlig skråma i min när jag bar stenar strax efter att vi förlovat oss, men det var o andra sidan dumt av mig att ha på ringen då..
  • Niini

Nu ska absolut ingen ta illa vid sig här! Men jag har aldrig förstått argumentet "jag jobbar inom vården, smyckena blir bara liggande". Inte tusan är vi väl i jobb 24/7? Jag jobbar heltid som sjukskötare, när jag kommer till jobbet lägger jag klockan i väskan o ringarna i en halskedja. När jag slutar för dagen tar jag på ringarna igen. Nemas problemas :)

Svar på tråden Ringen-viktigast eller inte?